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58 BERNARDINO DE ARMELLADA al propiciatorio en longitud y en anchura, y no en altura? Toda la vida de María, como también la de Cristo, fue santa desde el primer instante de su concepción. María fue toda llena de gracia (Le 1,28) y adornada de divinos carismas, como también Cristo; pero no hasta el mismo grado de perfección''. Se puede decir, pues, que "María es igual a Cristo en longitud y anchura de gracia, pero no en altura, porque la gracia de Cristo es infinita, mientras que la de María es finita y recibida del mismo Cristo, pues de su plenitud todos nosotros recibimos (Jn 1,16) 39 • San Lorenzo continúa desentrañando el misterio que se contendría en los nú– meros de las medidas, y que a un lector de hoy se le antoja un juego de complicada e inútil devoción. Sin dejar de ser - a nuestro parecer - artificios complicados, hay que penetrar en la mente teológica y exegética de san Lorenzo para ver que no se trata de caprichos injustificados, sino de una visión serena y profunda del desarrollo histórico providen– cial de la manifestación de Dios al mundo, que llega a su plenitud en Cristo nacido 39 "Locus specialis habitationis divinae sanctum sanctorum dicebatur, idest, locus omnino sanctissimus; sic Maria. lbi divinum erat propitiatorium, arca testamenti et Cherubim, nihil aliud. Propitiatorium designabat Christum: Ipse est enim propitiatiopro peccatis nostris, quem dedit Deus propitiatorem; Cherubim Angelos; arca Mariam: Ingredere in requiem tuam, tu et arca sanctifica– tionis tuae; Beatus venter qui te portavit; Dominus tecum: sic arca Dei Maria. Sed quid quod uno edodemque loco, qui Dei proprius erat, haec tria reposita fuere? Quoniam haec tria, sicut Deus, absque omni peccati macula. Adverto autem ibi non contemnendum, ni fallor, mysterium. Comparatur arca divino pro– piciatorio eique commensuratur, imo aequalis omnino est in longitudine et latitudine; nam divini propitiatorii altitudo non mensuratur, sed tantum longitudo et latitudo, cui arca erat omnino aequalis. Sed quaenam longitudo divini propitiatorii? Longitudo Dei aeternitas est, latitudo im– mensitas, qua omnia replet, altitudo infinita omnis perfectionis excellentia. Longitudo Christi a primo instanti et momento suae conceptionis usque in finem vitae, latitudo ipsius divinorum charismatum plenitudo: Verbum caro factum est... plenum gratiae et veritatis; a!titudo infinita est, mensurari non potest: Non enim ad mensuram, ut loannes ait, Pater dedit ei spiritum, infinita ipisus gracia et sanctitas, infinita merita. Quid ergo est quod arca aequalis omnino propiciatorio in longitudine et latitudine, non au– tem in altitudine? Tata Mariae vita, sicut et Christi, a primo conceptionis instanti sancta fuit; tota Maria gracia plena divinisque charismatibus ornara, sicut et Christus, non tamen quoad gradum perfectionis. Aequalis luna soli quoad longitudinem temporis, aequalis quoad latitudinem mun– dani spatii, quia sicut sol totum mundum illustrat, sed non quoad gradum lucis. Aequalis est gloria omnium Angelorum ac beatorum spirituum in coelo quoad longitudinem, quia ab inicio beati, quoad latitudinem, quia omnes perfecte beati, sicut pisces in mari; sed non omnium wms ac idem est beatitudinis gradus, sed sicut stella... differt a stella in claritate; sic Maria aequalis Christo in longitudine et latitudine sanctitatis et gratiae, non autem in altitudine, quia gracia quidem Christi infinita, Mariae autem finita et ab ipso Christo accepta et communicata, nam de plenitudine eius nos omnes accepimus". Sermo I, n.Vlll, 416-417.
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