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410 FEDERICO R. AZNAR GIL bra" (48). El resultado de este trabajo evangélico, como años más tarde denunciaría José de Acosta, no le satisfacía mucho: Quae (normas de la Iglesia para la administración del bautismo) plerisque in locis servata non fuz"sse, proh pudor, tiquet. Propter quod sicut haec gens naturalis hoc sacrum baptismo, sz·ne honore suscepit, ita et sine honore quae sunt fidei servat: dum alii sz·c susceperz"nt ignorantes quz"d sz"t Christus, quidve sz·t baptz"smus aut quid Eccle– sza. Hinc profecto accidz"t ut eos peccatorum poenituerit minz·me, neque a se demonis cultum, idolatriamque, aut alz"ud peccatum seu etz"am proposz"tum peccandi abnegaverint: sed cum suz"s concubinis id susdpientes et diu cum eis post baptz"smum habitantes putave– rint se pulchre et lz"cz"te agere. Neque vero z"d mirum, quz"ppe qui sa– crum baptz"sma suscz"pz"entes nescierint quid sit peccatum, quidve eis sit agendum, aut quid fugiendum, aut etiam quid credendum, quid denique sperandum; sed more vulgi novz"tate ductz" petebant aquam super caput z"nfundi, nihil al,iud scientes, nz"si quod venerunt mortui (sz·c enim Fratres eos baptizantes isti appellabant: qui ca– put aqua lavant) (49). Para remediar este estado de cosas, Focher replantea la praxis sacra– mental, especialmente la buatismal, que se estaba realizando y propone una nueva pastoral bautismal fundada en bases y criterios más sólidos (50). Y es en este contexto donde encontramos expuesto su pensamiento sobre la libertad o tolerancia religiosa del indígena (51 ). 1) La predicadón pacífica Juan Focher parte de la afirmación común de que hay dos formas de predicar el evangelio: (48)A. Eguíluz, 'El "Enchiridion" ', art.cit., 334. (49)1bid., 367. (50)1. Focher dedicó a esta cuestión varios opúsculos en sucesivas redacciones: Enchiridiom Baptismi adultorum et Matrimonii baptizandorum, de l544;1ractatusde Baptismo et Mat;rimonio noviter conversorum ad fidem; y la 2ª parte, c.1-10 inclusive del ltinerarium que citamos en la nota siguiente ;'.A. Eguíluz, ibid., 332-33). Sobre la problemática del bautismo en esta época: C. Ceccherelli, 'El bautismo y los francisca– nos', art.cit. (51)Nos basamos en su It'inerarium, compuesto alrededor del año 1570 y publica– do en 1574 por Diego de Valadés: Itinerarium catholicum proftciscentium ad infideles convertendos, Fatre lohanne Focher Minorita aurore. Nuper summa cura et diligentia aucturn, expurgaturn, limatum ac pre/o mandatum per Fratrem Didacum Valadesium (Hispali, Apud Alfonsum Scribanum, 1574). La edición que utilizamos es: J. Focher, Itinerario del misionero en América. Texto latino con versión castellana introducción y notas del P. A. Eguíluz (Madrid 1960). '
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