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404 FEDERICO R. AZNAR GIL Los datos anteriores, por tanto, ponen de relieve la intención prevalen– te de Alfonso de Castro en este texto: justificar la lucha armada que en ese momento estaba Hevando el Emperador Carlos V contra los herejes euro– peos. Y es en este contexto que Castro, aplicando la doctrina medieval a la nueva situación creada por la herejía protestante, explica que non omne bellum esse malum y recuerda las cuatro condiciones siguientes para que se pueda hablar de guerra justa: 1) Autoridad legítima del que hace la guerra: Non enim quilibet pro suo arbitrio potest bellum movere: sed solus ille, qui non ha– bet superiorem, a quo iniuriae, aut damni sibi illati recompensatio– nem petere possz"t. 2) Causa justa: Justam bellz" causam esse íníuríam íllatam, cuíus víndictam, cum alíter quam per bellum, Prínceps, aut is, poenes quem est belli movendi auctorz"tas, habere non potest, íuste pote– rit bello petere. 3) La buena intención del que guerrea; y 4) Que a la persona que la realice no le esté prohibido por su status personal el guerrear (37). Como causas justas de la guerra se enumeran, entre otras, las siguien– tes: la idolatría, el abandono del veradero culto a Dios, impedir a uno que consiga algo que se le debe por derecho o que le pertenece, la legítima de– fensa, la injuria pública hecha al Príncipe, la rebelión injusta de los súbdi– tos contra el Príncipe... La alusión a la situación indiana se encuentra, como es fácil de imaginar, al hablar de la idolatría como causa justa de guerra: Prima zgitur bellz" causa est idolatría, a qua recedere noluerint, z·uste ob hoc debellari possunt. Nam ob hanc causam Deus praecepit fi"– lz"is Israel... Et testimonio huius praecepti divini fretus, ego sentio iustum esse bellum, quod Catholz"ci Hispaniarum Reges contra Bar– baras gentes, et idolatras, quae Deum ignorabant, versus Ocddens, et Austrum iºnventas, ante aliquot annos gesserunt et nunc etiam gerunt (38). siásticas y seculares: 'Fateor quidem Episcoporum et aliorum Eacclesiasticorum Rec– torum proprium munus esse, ut tamquam communes populi christianinutrices illum lac– te verbi Dei nutriant, et fortiori, quum opus fuerit, cibo alant. lmperatoribus autem, e.t Regi,bus aliisque omn ibus saeculi Principibus incumbit: ut populum sibi commissum a publicis fidei hostibus pro viribus defendere, et ipsos hostes, qui populo nocere ten– tant, punire conentur; ut poenarum me tu illi coerciti, sibi et aliis sapere discant' (De iusta, o.e., p.236). (37)Ibid., lib.II , cap.XIV, p.133-36. (38) Ibid., p.134.

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