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LA LIBERTAD RELIGIOSA DEL INDIO ... 401 quia iure naturae quisque obligatur, ut quod semel promisit, red– dat: et sic ex eodem iure oritur, ut potestas publica possit illum cogere ad promissa servanda...Judaez's, et Sarracenis, et caeterz's z"nfz"delibus liberum est fidem velle suscipere, vel non suscipere. Lz"berum... non ad beatitudinem consequendam... sed liberum quoad publicam humanam potestatem: quia nonsunt in hoc pu– blz'cae potestati subjecti, ut possint ad fidem Catholicam suscz'– piendam compellz'. Postquam autem z'am fz'dem z'n baptismo susce– perunt: quz·a tune se illam in posterum servaturos promz'serunt, me– rito ad id, quod susceperunt tenendum, et quod promiserunt ser– vandum, compelli possunt (30). Doctrina común y general de la Iglesia, como decimos, sobre la com– pulsión directa y absoluta para la conversión: Alfonso de Castro cita e in– terpreta adecuadamente en apoyo de su opinión el texto clásico del c.56 del Cuarto Concilio de Toledo en el Decretum Gratianz·. Nada dicen sobre la legitimidad o no de la coacción indirecta y condicionada sobre los infie– les, así como de sus límites, aunque dadas sus tesis fácilmente se puede presumir su amplia aceptación. 2) El bautismo de los hijos de infi:eles La validez, licitud y oportunidad de bautizar a los hijos menores de los infieles, especialmente cuando a ello se oponían sus padres, fue un tema ampliamente debatido en el contexto indiano. Alfonso de Castro trata, ac– cidentalmente, de esta cuestión: al exponer que la pena de privar al hereje de su dominio sobre sus súbditos era una pena justa (31 ). Es justo, igual– mente, quitarles a los padres heréticos la potestad sobre sus hijos sui iuris: lustum igz'tur fuit, et necessarz·um a parentibus haeretz'cis patrz'am omnem aufferre, et filios sui iuris suique arbitrii facere, ne paren– tes sua auctoritate, suoque exemplo filias in eamdem haeresim tra– herent, et filiz~ iurz's auctoritate fultz·, possint, sz· velint parentibus resistere, tamquam qui iam sunt ipso iure ab illorum potestate libera ti. En este contexto, liberación de la tutela paterna herética para los hijos sui iuris a fin de que éstos no sufran el influjo de la herej{a, expone las dos grandes teorías que sobre esta cuestión había en la teología medieval: (30) Alfonso de Castro, Tomus secundus in quo libri tres de iusta haereticorum pu– nitione, atque libri duo de potestate legis poenalis continentur (Matriti 1773) lib. II, cap.VIII, p.95-8. (31)Ibid., lib.II , capVIII, p.109-12.

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