BCCCAP00000000000000000001372

472 DE INDISSOLUBÍLITATE MATRIMONII Hinc agemus: a) De matrimonio legitimo paganorum; b) De matrimonio christiano, et quidem, 19) rato. tantmn, seu non consumrnato, et 29) rapo et can– s1,mmato. a) De matrimonio legitimo paganorum. THESIS 12~: Deus potest, absolute loquend:o, omnia matrimonia solvere. 713. Agitu.r in thesi de matrimonio p;·out cst in officúw¡. nat1.1.rae et proüt est sacramienturn; hinc dicemus de unoquoque. 19) Deus potest matrimonium soivere prout est in officium naturae. Probatur ' 714. Duo sunt praecepta juris natnralis: alía prinwria, alía secuncforia. Primaria sunt illa quae ordinantur in itltirnnrn finern ut acl summum bonum : e:. g. Dcus cliligend1ts, non blasphemanclus; in his nulla dari potest dispensatío. Scc1mclaria sunt rursus primaria et secundaria; secundaria primaria sunt illa quae respiciunt ad boniun coniinnnc a natnrci intentum; et in his aliqna dari potest dispensatio a Deo, sed pcr rnoclitrn niirciculi, de lege cxtmorclirwria. Scc1tndcirici secnndaria suut illa quae respiciunt, non quidem ad bomun rommune a natura intentum, sed ad melioreni et f aciliorem consecutionem finis naturalis; in hís dari potest clispensatio, dummodo adsint speciales rationes, et Deus aliter provideat ne bonum commune detrimentum patiatur. ,Tamvero praeceptum de indissolubilitate matrimonii, prout est in affi– cium natnrae, est praeceptum uaturale secunclarium. Ergo, si aliunde providea– tur bono communi prolis, potest a Deo dispensari. Ad rem Stus. Thomas: "Si ergo insepcirabilitas rnatrimonii ·intcr prima praccepta ler1is naturae contineat!lr, solum hoc secundo inodo (id est, per mi– ? aculwn) sub cli,spcnsatione eadcre potilit. Si autcm sit in ter sccnncla pracccv.fo l!'gis nalurae, ctiam vrima macla (icl est, pcrnwnentcr) caclerc pafait snb cli:s– pensatione. Videtnr enim mci¡¡is ínter sccnncla praeccpta le(tis naturae eantineri. Insenarabilitas enún matrin1owii non ordúiat ui· ad pr·olis bonum, quod cst pi•1:n– ci1Jnlis rnatrim.onii'finis, nisi mwntum ad hoc. qu.ocl per parentcs filis prouicleri: Jebet in totam vitarnper clebitam pracparátioncrn eorum, quae sunt nceessaria vitae. Hufnsmodi autern pracparatio non cst ele pri1na intcntione naturae, se– cunclum. (!zwm omnia sunt cominunia. Et icleo non vicletur esse contra primcon intr:nNonrom nntnrae dimissio uxm·is, et per· conseq_uens nec contrci prirna prae- . cepta, secl contr('f. secitn(fo lcqis · naturae. Uncle cfrarn prinw moclo (-icl cst, per– manentcr) sub clispenscit-ione vicletur posse caclcre'' ( 1). _., 29) Deus _matrimonium solvere ¡wtest prout est .sacramentmn. · 715. Specialis enim invenitur hac in re difficultas eo quod indissolubili– tas matrimoníi, prout matrimoniuin est sacramentum, videatur pertinere ad praecepta prúnár·ia sacra:menti; quapropter non potest a Deo dispensari nisi in casibus· partic1tlan:bus et ver moclurn mit·cic1üi, · (1) Suppl., <J. 67, a.. 2.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz