BCCCAP00000000000000000001372
468 })E INDISSOLU'BILI1"ATE MATRIMONII B) Utrum omne matrimonium sit jure positivo intrinsece indissoh1bile, etiam in· casu adulterii alterutrius conjugum. Connexio materire 706. Vidimns in supt'rioribus <;nnnr matrimonium n~turale t'sse de jure natnrae ita intrirn,ece et natura sua in<li~solúbile ut r{eqw: ex contrahéntium benepl-acito, neque ~x auctoritate 1~lla humana, possit diss'olvi ;. q1.iaerendum est in hoc loco utrum. sit etiarn intrinsece indissolubile ex _jnre po,sitivo divir¡,o, et qnidem' ctiarn in cas1t adnlterú; ad cujus solutionem hanc propon11rins theshn: THESIS · 11 ti: Omne natu.rale matrimonium est in.trínsece indissolubile ex lege pdmitivae institutionis; sacramentum vero matrimonii est intrinsece indissolubile, etiam in casu adulterii, ex . Lege Evangelica Christi. Divisio theseos: In duas partes: Pars 1 ti: On_mé matrimonium naturale est intrinseee indissolubile ~x foge · primitivae institutionis. C€nsura · Est doctrina de' fíele: Conc. 1'rlcle'ntinum enim ait: <'lllatrinwiiú Úerpe- tiwrn indissolnbilemq1ie nex1im prirnus ge·néris pare:ns, divini Spiritns insfinctn, pron1tntiavit, ciim clixit" (G·rr., 2, 23) : ''Hoc. nwnc ·os ex. ossibits mei.s et caro.de corne mea, qnamobrem relinquet homo 'pat·rern summ et matre1n et aclJuiere.bit ,1Lrori suae; et erziiit diw in carne wna.'' Christus Domúms... ejilsdem nexu.~ f irmitatern, ab Adamo tanto ante pron1á1tiatarn his verbis confirmavit: "Quod m•go De1ts conjunxit, homo non separet" ( 1). . · Pius XI: "Haec Sacrar1un Litterar1im est doctrúia, haec ·constans idque 1rniversa Ecclesiae t-raditio, haec solemnis S. 'l'ridentinae; Synodi definitio, qitae · 1,erpetuu.m indissol1tbilemq11.e lf!Iatrimoni1~ ne,xnm e_jnselemque iinitatem ac fir– m#ateni a Deo ciuct'ore manare ipsis Sacrae Scriptnra.e verbis praedicaf atque confirmat" (2). Probatur 707. a) Ex doctr{na Christi: '.'Non legistis quia q,11,i feéit hominem ab ini– tio, masculum et f eminam f ecit eos ... et e1·11nt d1~0 in carne una... Q1tod ergo Deu.s eonjunxit, homo non separet" (3). In his verbis loquitur ChristuS' de matrimonio prout matrimonium fuit ab •initio institutum a Deo, ita scilicebntrinsece indissolu:bile nt non posset solvi. Verum est qüod Moyses dederit Jüdaeis faéultatem dimittendi uxorem, sed lian<J i:acultatem Ghristus abrogat, quia ab initio non fuit sic. Unde, j.uxta ipsitrn Christum, mattimonium ·mere naturale fuit, ex Dei instifotione, infrinsece ,in– dissolubile. · h) Ex doctrina Eccle.~iae. Pius XI haec habet: "Haec inviolabilis jirrni– tas, q1tcvhq1wm non ea-dem perfectissimaqiw mensttra. acl sing1tl<t, ad omnia tameri vera con_jngia pertinet; nam ill1td Domz'.r1i: Qitod Deits con_j1tnxit, homo non se- - zniret, c1tm ele protoparent1tm connubio., ciijusvis fiifari conjugii prototypo, · d-ict·urn sit., ad omnia prorsus vera Matn'.monia spectare necesse est... Chrisfas, (l) ·»enzinger, 969. (2) Encycl. Casti Co1'n11bii, ·A, A, S., pag. 541. (3) :ta:t., 19, 4-6..
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz