BCCCAP00000000000000000001372

bE INDISSOLUBÍLITATE MATRIMoNn bere quam uri... M illier alligata est legi, q1wnto fompore ,vir ejus vivit; quod si, clormierit vir ejus, liberata est; .cui vult, nubat, tantum in Domin,o~' (5). 2Q) Immo alibí hort?,tur viduas "juniores núbere, filias p1·ocreare, ma– t'resfarn.ilias esse" ( 6). Ex Pat.ribus Idem omnino constat : Hermas: "8i mulier, inquam Domine, aut •invicem vir aliquis dormierit' et. nupserit aliqui.~ eorum, nitmquid peccat nubens?. Non peccat (7). , ·stus. Hieronymus: "Erubescat cal1tmniator meii-s dice_ns me prima damnare matrimonia, quando legit: Non damno digamos, imno nec tn:gamos, et s,i dici pote.~t, octogamos. A.liud est non damnare, aliud praedicare, a,li1id est veniam concedere, aliud la,11,dare virtuteni" ( 8). , Stus. A ugustinus: ''De_ tertiis et q1wrtis et de .11,ltra · plun:bits nuptiis solent homines movere quaestionem. Un.de 1tt breviter respondeam, nec ulla.~ nuptias audeo damnare, nec iis verecundiam númerositaM:.~ .auferre.... Qui..~ enim sum quiputem definiendum quod nec Apostolu.s m:deo'definivisse?1' (9). , Suadetur ratione'. Novae nuptiae non adversantur fini niatrimonii, nec primario, nec secundario. Ergo non possunt prohiberi dumtnodo cohtrahentes sint partes habiles et omni alio impedimento liheri.• Scholion 696. Aliquando SE!,ncti Patres, ut A thenagot·as et Stus. Basilius ( 10), 1!erbis durissimis secundas et tertias nuptias vituperant; non tamen quia essent illicitae, sed quia magnam arguunt incontinentiam. Hac etiam de causa Ecclésia bígamos irregulares declarat (11). ~ II - De indissolubilitate matrimonii. Notiones. . 697. Indissolubilitas est illa proprietas essent-ialis matrimonii q11a vincu– lum matrimoniale d;isrumpi non po/est; Dicitur . intrinseca,. si ex ipsis causis · intrinsec'is ex: quibus vinculum fuit contractum, ex libero scilicet conjugum consensu, dissolvit nequit; extrinseca, si · nitlla auctoritas divina, nec human.a, sit per quam solvi possit. Di.ssolutio. Indi"ssolubilitati opponitur dissolutio, quae triplex esse potest: a) quoad vincitl1tm; b) quoad torum, et e) quoad habitát?:onem; in primo casu dicitur perfecta; in s-ecundo vero, et tertio, imperfecta. In hoc loco agitur tantum de dissolutione perfecta, seu quoad vinculum conjugale, ~am de alia tractari solet in Theolog,ia JJ1 oraü. (5) X Cor., 7. 8-9. (6) I Tim., 5, 1-4. (7) ·m:and., 4, c. 4, n. 1; Joumel, 88, (8) Bpist. 48, a.d Pa.mma.chium, c. ·9; JOUl'nél, 1349. (9) J>e bono viduit., c. 12, c. 15; Journel, 1790, 1097. . (10) Athenagoras, In Legat. pro Clhristianls, 33; Journel, 167; Stu.111. BasWv.s, Eipiiit. 160; Stus. Greg. Nacia.nzenus.,_ Orat. 37¡ n. 8; MG., aa; 29l. · (11) Codex Juris, Ca.noulot, c. 984, '1.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz