BCCCAP00000000000000000001372

462 DE UNITATE MATRIM'.ONI1 Ex Patribus Stus. Epiphanius: "Tolerari non potest ut ( vir) d1tas, altera superstite, uxores simul habeat" (22). . Stlis. Ambrosius: "Non licet tibi, ,uxore vivente, uxorem d1were. Nam et aliam quaerere, cum habeas tuam, crimen est adulterii" (23). 'Scholion 693. Unde concludes antiquam dispensationem fuisse a Christo penitus abrogatam, tam pro ChristianirJ, quam pro gentibus; pro illis, quia matrimo• nium sacramentum contrahunt in Ecclesia; pro istis, quia matrimoniuin, prot1t est in officium naturae, contrahunt, et Christus, universalis legislator, ad p:d- . mitivam suam institutionem reduxit. Quare gentiles, nec licite, nec valide, se– cundas nuptias contrahere possunt, vivente prima uxore. THESIS Sf: Polyandria et polyg~mia s11ccesiva est libera et, licita. Adversarii a) Monta..niátae et Novatiani dixerunt polygamiam sucessivam, esse jure divino ülicita,m (1). h) Apud. Orientales, tertiae et quartae nuptiae considerabantur jure di– -vino illicitae. Et etiam nunc tenias nuptias dicunt illicita..s, quartas vero i,iva,.. lidas, · nisi impedimentum aúctoritate ecclesiastica tollatur. Censura Doctrina, quam in thesi statuimus, est de fide. Conc. 'Lugdunense: "Sol1do vero legitimo matrimonio per mortem conju– gum alterius, secundas et tertias deinde nuptias s1tecessive licitas esse dicit, si impediment1im canonicum alind ex caúsa non obsistat" ( 2). Conc. Florentinum: "Oum, secundum Apostolitm, mortuo viro, mulier sit ab · ejus lege soluta, et nubendi cui vult in Domino habeat f acultatem, nec dis– tinguat, mortuo primo, vel secundo, vel tertio, declaramus non solum secundas, sed tertias et q1tartas, atq1te ulteriores, si aliquod impedimentitm non obstat,. l:icite contr0thi posse" ( 3). Code,i: Juris Canonici: "Licet casta viduitas hónorabilior sit, secundae tamen et ulterüJres ni! ptiae va.Zidae et licitae sunt" ( 4). Probat.ur ' 695. 10) Stus. Paulus expresse docet novas nuptias, post mortem unius conjugis, licitas esse: "Dico autem non nuptis et viduis: Bonum est illis si sic permaneant, sicut et ego. Qiiod si non continent, nubant. 2Jfeliits est em:m nu- (22) Baer. 59, n. 4; Journel, 1097. (23) De Abraham, lib. 1, c. 5, n. 59; Journel, 1322, et cfr. n. 186, 271, 2071, 2189. (1) Tertulllanus, Monogamia, c. 1; ML, a, 970; cfr. Theoaoretus, Baei:-et. fab. com- pl., lib. 3, c. 6: MG, 83, 407. '(2) Denzingei:-, 466. · (3) Decret. pro Artm:enls, Denzlngoi-, 465. (4) Ooclu Jl1l'is Oanontci, c. 1142.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz