BCCCAP00000000000000000001372
460 DE UNITATE MATRIMONII ' . Pars 1 v.: Polygamia simultanea lege divina prohibita fuit in Veteri Tes;. tamento, jam a primo·instanti institutionis matrimonii. Adversa.rii 689, Fuerunt aliqui Theologi, ut Durandus, Sanohez, et nostris diebus Perro1ie, qui dixérunt polygamiam simultaneam non fuii,;se prohibitam in Veteri Testamento (6). Censura Bst doctrina conimunior. Probatur 690. i 9) Ex lege primüivae institutionis. Quando Deus hominem ereavit, ·unwm virum cum wna muliere conjunxit..Jamvero Stus. Joannes Chrysostomus haee dicit: "Animadverte autem illum non a creatione solum üliul, a/firmare, sed et a praecepto ejus. Non en·im dixit ipsum fecisse mi1irn tant-ztm horwinem unamque mitlierem, sed etíarn praecepísse, id unus uni copularetur. Si voluisset <1,utem hanc dirnitti, aliam. duci, cum ·unum horninem fecit, multas fecisset mu– lieres. Nmic autem, et ex: moclo creationis et ex forma leg•is ostendd unwm clebere semper ciim wna habitare, neq1te,-unquarn sepamri" (7). ,. 29) Ex verbis Adae 1:n pamdiso. Quando Dominus mulierem adduxit ad Adam, dixit iste: "Quamobrem relinquet homo patrem suum et matrem, et adhaerebit uxori suae; et er·unt clito in carne itna" (8). Jamvero Innocenti·us III ita commentatur: "Non dicd tres ,vel plur·es sed duó; nec clicit : aclhae1·ebit u.:mrib·zt,~, sed uxori'' ( 9). Et Piiis XI: "Absolutam conjúg-ii unitatern... in protoparentu-m nu,ifri– nionfo Creator ipse praestifait, cwm ·illud noluerit ei;se n;isi ínter ·1muri1. vfrúrn et rnúlierem wnam" (10). 39) Ex docfrina Ohristi.: Chrístus enim matrimonium revocavit ad pris– tinam unitatem: "Non legistis quia qwi f ecit homi1iern ab initio, rnasculwm et feminam f ecit eos et dixil: Propter hoc diniíttet homo patrem et matrem et <Ui,haerebit uxori suae, et ·er·unt d1w ·in carne 'W/ici. (lnod ergo Dens conjunxi'.t, hamo non separet'' (11) .· Ergo polygamia jaro ab initio prohibita erat.. Pi·us XI: '' H anc pri·rnaevam (unitatis) legern supremus Legislat01· Deus ad tcmpits aliquantulum relaxavit, nullurn fornen clubium est quin 'tlla1n pristi– nam perfectamq·ue ·1t,nitatern e;,; integro restituerit ornnemque dispensationem abrogaver·it Evangel-ica Lex, nt Chrii;ti verba et constans Ecclesiae sive clocendi · sÚJe agendi nioclus palam ostenclitn{'' (12). · - (6) J>urandus, in IV Sentent., di:;t. 33, 2. ·1; Sa.nchez, J>e matrimonio, lib. 7, füsp. 80, n. 6; ·Perrone, J>e matrimonio christiano, lib. ·3, p. 34, ( 7)' ln Mt., hom. 62, n. 1 ; 111G, 58, 597; Journel, 1176. , . (8) Gen., 2, 23. (9) J>enzinger, 408. (l(l) Encycl!ca Oa~i Oonnubü, l no. A. A. s., pag·. 546, (11) Jlt., 19, 4 sqs. · 02) ~nc;¡-cl. Ca•ti Con:nu'bii, A. A, S., p,q,r, H6-H7.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz