BCCCAP00000000000000000001372
458 DE UNITATE MATRIMONH cssentia ipsa' destruatur; unitas igitnr matrúnonii est qualitas essentialis, qua– temu, vinculum conjug·ale ita comitatur ut non poosit ab eo separari. Polyanclria est conjunctio unúis mulieris cum pluribus viris. Simttltanea., quando talis conjunctío habetur, eodem vinculo permanenti. Prokibetur lege naturali, id· est, opponitur ;i'ttr·i naturali primafio. Adversaril 683. Non sunt nisi Rationalistae et Socialistae, qui, omnia in animo per-• vertentes, omnia praecepta juris, etíam 1w,turalis, respuunt. Censura Est doctrina certa. Probatur Jllud qriod opponitur finibus primario. et secundario matrimonii, legc naturali prohibetur. Atqui polyandria opponitur finibus primario et secunda– rio rnatrimonii. Ergo lege naturali prohibetur. Prob. ·minar.: Polyandria opponitur: a) F'iwi primario matrimonii, nam finis primarius matrimonii est bonwn prol·is, scilicet prolis procreatio ejusque edueatio. ,T amvero u,trumq1te destruit polyandria, 11am procreatio totaliter tollitur si .plures viri ad unam nmlierem accedunt, ut constat de meretricibu~, et si proles conéipitur et enascitur, ejus cura:m nullus maritus suseipit, cum sit patris ignoti. b) Bono fidei, nam concordia dari nequit ubi nna nmliet pluribu:s viris subdi debet. e) Rernedfo concupiscentiae, nam una nrnlier eoneupiseentian1 plu,r·ú1111 viror,um sine gravi incommodo et abreviatione vitae sedare non valet. Scholion 684. Possetne Deus, in aliquó casu particulari, polyandrw,m permittere? RMpondeo: G01wratim theologi negant; at sunt qui affirment, ut San, chez ( 1) ; dicendum tamen est quod, etsi Deus posset id concedere, non tamen lege generali et universal?'., nam concessio polyandriae generalís destrueret moc dum naturalem propagationis generis humani, a Deo statutum; l?t Deus non potest ordinem a se statutum destruere; Pars 2\l: Polygamia simultanea juri naturae secundario repugnat. Adversarii 685. Sunt Calvinistae, secundum quos polygamia simultanea esset adeo contra naturam, ut ipsi Patriarchae, quibus Deus permisit _pluralitatem uxo– rum, dicendi sint adulteri (2). Censura Est doctrina certa. (1) De matrimonio, lib. 7, <lisp. 8, n. 15. (2) Co,uiment. in Gon,, c. 16. ..
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz