BCCCAP00000000000000000001372

456 DE UNITATE MATRIMONll Nunc autem, si hoe. efficitur in quocumque contractu. matriinoniali, a fortiori dicendmn est de sacramento Matrimoni'i, quandoquidem sacrmiient·urn tantum significat, et significando efficit, vinculum rnorale inter contrahentes.. quod specialem obtinet fir;mitatem. Hinc Codex .Juris Canonici: "Essentiales matrimonii proprietcdes sunt imitas et indissolubilitas; quae in matrimonio christiano p~culiarem obtinent fírmitatem ratione sacmmenti" ( l). Quapropter agemus: primo, de itnitate matrimonii, sec1irido, de ejus indissolubilitate. § I - De unilat~ ,matrimonii. Notiones. 679. Unitas matrimonii consistit in eo quod utius vir cum nna sola mu– liere, contractu matrimoniali, conjungi;ttur; consistit proinde in vinculo exclu– s·ivo, ita ut unus éum una conjungatur; dicitur monogamia; seu itnitm connn– biurn. · \ Divisio unitatis. Haec unitas est perfecta, si conjux, mortuo alio co11juge, non transit ad novas nuptias; imperfecta, si novas ineat nuptias. Unitatis destructio: Huic matrimonii unitati opponitur polygamia (plu– ra matrimonia), quae potest esse unius viri ·cum pluribus mulieribus (polygy- 1iia), vel unius mnlieris cum pluribus viris (polyandria). Polygamia potest esse simultanea, vel successiva, prout novum matrimo– niuin contrahatur priori vinculo adhuc manente, vel priori vinculo jam soluto. Conjunctio unius viri cum pluribus mulieribus generatim appellatur polygamia, et p'Olyandria appellatur conjunctio unius mulieris cum pluribus viris, quam denominationem sequeniur in tractatu. Quaestiones. 680. Quaeri potest: Utrum polygamia <ipponatur matrimonio, túin in · quantum .est sacramentum a 9hristo Domino institutum, tum in quantum est officium naturae. Jamvero: a) Quod polygamia simultanea oppoU:atur matrimonio in quan– tum est sacramentum a Christo Domino institutum, evidens omnino est, nam matrimonium christianum, juxta Christi institutionem:, significat unionem ipsius Christi cum Eccle_sia; sicut igitur unio Christi cum Ecclesia, est unius Christi cum una Ecclesia, sic p-ariter matrimonium christianum esse debet uriius viri cum una muliere. b) Quod polygamia simultanea opponatur matrimonio in quantum est offiC'ium naturae, difficilius explicatur, et quidem quoad duo: quomodo scilicet opponatur juri naturali, et quomodo dispensari queat. Ad quorum explicationem haec retinenda sunt: Varia naturae jura. 681. Sciendmn enim est quod plura sunt jura naturae, pluraque praecepta naturalia; alía enim sunt quae res:r>iciunt ad ipsum Deum, ultimum finem; alía vero, quae respiciu:nt· ad creaturas. !9) Sunt jura naturae, quae respichint ad ips'tl,m Deum, finem ultimum, quáe próinde vetant quaecumque huic fini directe repugnant; e. g. Deus· ifli· P) Codex Juris Cano~~ci, c. 1013, § 2,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz