BCCCAP00000000000000000001372

DE ESSENTIA SACRAMENTI MATRIMONIJ 449 ;,;am extri,nsecus, quae a contractu disjungi ac. disparari homwium arbitratu quea,t". (8). . .. · . . Deinde Codex ,Turis Canonici: "Xfos. Dominus ad sacramenti dignifa– fom evexit ipshm contractum matrimonia,lem inter baptizatos... Qiiare ínter baptiz.atos nequit ·matrimonia,lis contractus validus consistertt, quin sit eo ipso .,;a,crarnentúm": (\J). Et P,ius XI in Eneycl. "Casti Connubii":."Ohristus ipsmn conjugalem ínter fideles validum consensum signum gratiae catistífuit, ut nultum ínter bap– hzatos verum matrimonú.tm esse possit q1i1:n eo ipso sit sacramentum". (10) .. Probatur 664. Xtus. ad saeram'entum ev_exit ipsum éontraetum matrimonialem quém Deus ab initio instituit. Atqui Deus ab. initio instituit matrimonium, nem– pe contractura naturalem matrimonialem. Ergo matrimonium; sen ipse contrae– tus naturalis, est sacramentum. Prob. major. Quando Xtus; refértverba Genesecis: "Própter hoc dimittet. hamo patrem et matrem siwm et. a,dhaerebit uxori suae et erunt duo in carne itna" (11), Xtus, loqnitur de contractu matrimonii prout institutus fuerat, a· Deo. Jamvero hunc contractum naturalem, non aliud, Xtus. elevat ad rátioner.n saeramenti. Ergo ipse contractus, quem Deus instituerat ab initio, est jaro vi , institutionis xu:, saerament\lfil Novae Legis. , Prob. nov. minar: Juxta Stum. Paulum, matrimonium ínter christianos est magnum sacramentum; id est, signum unionis XtL cum Ecdesia. Atqrti ma- . trimonium, seu contractus naturalis, non habet ex natura sua hanc significa– tionem. Ergo eam habet ex institution.e Xti. .. Ergo Xtus. ipsum contractu:(11 naturalem christianorum evexit ad dignitatem sacramenti. Unde eo ipso .quod contractus fit validus inter chr,istianos, eo ip$o ponitur sacramentum. , 2Q) "Ditbitandum, non est clandestina· rnatrimon1:a, libe.ro contrahentium cfonsensu facta, rata et verá esse matrimon,,:a, quamdi1i Ecclesia ea irr·ita non .fecit".(12). · , · Unde sic licet argumentari: Priusquam Ecclesia statueret impedimen-, tnin clandestinitatis, matrimónia contracta sine· praesentia parochi, solo contra– hentium consensu, erant vera 'et ratá sacramenta. Atqui in tali casu contrahen• . te~ non intendebant aliud face're ·nisi coniractum matrímonialem. Ergo illa Vlª" trimonía, solo contrahentium libero consensu inita, erant vera sacramenta. Quod ess~t omnino impossibile nisi. ínter christianos ipse contracfos matrimonii sit sacramentú.m.' '· 3 9 ), Ex Concilio Florentino: "Ca.usa efficiens matrimonii regula~iter est .rnutuus consensus per verba de praesenti expressusJ'. (18). · Sf1cnnduni Concilium, causa efficiens sacramenti matrimonii est mutuus eontrahentitim consensus. Atqui si contractus et. sacramentum distiriguunttir · .hoc est impossibile. Nam contrahentes generatim fotendunt facere contractum' . quin de' Matrimonio sacramento vel minimi¡,m quid cogitent. Ergo si contrahen: (8) :Oenzinger, 18(;4. (!T) Oodex .ruris Oa.nonici, c. 10. 2, l et 2; (10) A. A. :S., 1930, pag. 554. · (11) Mt., 19, 5-.6. ' (12) :O.enzinger, 980. •(18) :OtnZ!,nlftl.', 7'0:il.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz