BCCCAP00000000000000000001372

DE ESS,ENTIA SACRAMENTI MATRIMONil Ex hac. sententia eruitur Statum Civilem et Ecclesiam· eamdem habere potestatem in Matrimonio; quapropter Status Civilis, non aliter ac Ecclesia, ·potest i~pedimenta statuere, leges ferre. . . quoad matrimonium. e) Wirceburgenses, Salmanticenses, Billuart, Vasquez · et alii docent contraetum et sacramentum esse unam eani:lemque rem, nec differre inter se· nhii cum fundamento in re;· sed simul ajunt contrahentes posse sua intentione separare contractum a matrimonio sacramento, ita ut.efficiat11r contractus vali~ tlus sine sacramento; in ·quo casu haberetu11 etiam ínter christianos, contractus matrimonii qui tam_en non esset sacramentum (3). Sententia communis. Enuntiatur in thesi; secundmri ipsam ipse eontractus matrimonii evectus est a Christo in sacramentum, ita. ut, inter ·christianos, nullus 'dari possit con– tractus validus quin non sit sacramentum. Ita $tus. Thom.as, Bonavent'lfra, $c?tus et, omnes theologi ( 4) . ., Censura .Doctrina, in thesi enuntiata, dicenda est cer,ta et omnino tenenda; quare doctrina contraria damnata erit erronea. Pius IX dainnavit has pr9positiones: "Matrimoniwm sa<;rq.men}um non ést nisi quid contraetui· accessorium ab éoqúe separabile, ips1tmqite · sac:ramentum in unatantum. n1tptiali benedictione situm. est" (5). · .. · , . "Vi contractus mere civilis potest inter christianos constare veri nominis matrim'onium, falsumque est, aut contracfom matrimonii inter christianos sen\.a per esse sacrqmentum, aú.t nullum esse contract1tm si sapramentitm exclitdahw". (6). .. . ., "Nemo, ait ipse Pontifex, ex .cathÓliás ignorat aut ignorare potest, ma– frimowium esse vere et propr,ie itn1tm ex septem. evangelícae legis sacramenti.s a Christo Domino instifot1tm, ac propterea inter fideles Matrimoni1tm dari non posse quin 1tno eoclemque tempore sit sacramentmn...; ac proinde a conjugali foe– dere sacramentnm separa,•i nitn<J1tam posse, et omnino. spéctar(3 ad Ecclesiae potestatem ea omnia decernere ª·uae ad idem Matt'imoniitm q1wvis modo pos- sunt pertinere" (7). . · Nec aliter Leo XIII: . .. "Etenim non potest hujusmodi distin.ct.io , seu. verius distractio, probari; c1tm exploratum sit in, matrimonio christiano contrac– tum a sacrame:p.to non esse ·dissociabilem; atque ,ideo non posse contracfam ve– r1tm et legitimum consistere, quin t;it éo ipso sacranienturn. Nam X tus. Domi– nus d·ignitate sacramenti auxit matrimonium; matrimonium aittem est ipse con– tracfits si modo sit fact1ts jure . . ·. ltaqu.e apparet, omne inter christiános justum conjugimn in se et per se.esse sacramentum: nihilqiie magis abhorrere a verita– te., q1wm esse Útcramentum ded1ts qitacldam adjttnctnm au.t propriétatem 1'.llap- (3) Wirceburgenses, De sacramento· ma,trimonii, n. 300; Sal:manticenses, De sacra– mento matrimonii, 1 c. 3, du.b..~. n. 77; :IUlluart, .diRs. 1, a. 5, ·petes 59; Vasquez, De cacra- mentis in genere, disp. 138, c. 5, n, (i3-64. • · , , , ( 4) Stus. '!1:'homas, Suppl., q, 42, a. 1, ad 1; Stus. Bonaventura, in IV Sentent., dist. 26, a ..2, q, 2; Scotus, in IV Sentent., dist. 26, q. 1, concl.. ,3;. hanc· eamdem doctrinarn tenuerunt, juxta Jugie, theolqgi Graeco-Russi µsque ad saeculum XIX; op. cit., t. 3, .pag., 447-460;- cfr•. inter modernos, Billot, op, cit., th. 37. · · (5) Denzinger, 1.766, (G) J>enzinger, 1773. (7) Duamrer, 1640.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz