BCCCAP00000000000000000001372
444 DE EXlSTENTIA SACRAMENTl MATRIMONII Porro, id fieri potest adducendo consensurri 01nni,~m Eéclesiarmn, et do– cumentá Patrwm, et Litwrgiarum, et inscriptfonum archaeologicarum. a) Consensus Ecclesforwn dissidentium. Omnes Ecclesiae schismaticae et haeretic.ae ah Eeclesia Romana divulsae, ja-m a saeculo, V, unanimiter matri– rnouium retinent itt unwni ex septem Novae Leg,is sacramentis. Atqui iste una– nimis et universalis consensus in t·e dogmat'Íca argumentum est infallibilitatis et apostolicitatis hujus doctrinae. Ergo matrimonium e~t unum ex septem Novae Legis sacramentis; ,,, · ·• , b) Documenta Patr-urn. Cum impossibile sit omníum Pafrwm documenta adducere, aliqua tantum afferemus quae rem evincunt. lQ) Sfas. Aitgustinits expresse matrimonium vocat sacramentum sensu stricto; producit iü conjugibus aliquem effectmn permanenfom, ad instar cha- racteris baptismi et ordinationis: · "Bonum igitur mtptiarum per omnes gentes atque omnes ko-mines in causa generandi est et in fide castitatis; cj_iwd autem ad populum Dei pertinet, eUam in sanctitate sac1·amenti per quam nefas est etiam repudio discedentem aUeri nubere_. dwrn vir ejus vivit, nec saltem ipsa causa pariendi; quae cum· sola sit qua nuptfoe fiunt, nec ea re; non ,consequente propter qitam fiunt, .~olvitm· vinculmn nuptiale nisi. conj1tgis -rnorte. Quemadmodum si fíat ordinatio cleri ad plebem congregandam_.. etíam'si plebis congregatío non subsequat1tr manet fomen ,in illis ordinatis sacramentum ordúiationis, et si aliqua culpa quisquccin ab officio removeatur, sacramento Domin,i semel imposito non éarebit, quamvis ,i<i judicium permanente" ( 6). ·"Ita manet ínter v'Í:uerdes quiddarn conj,ugale, quod nec separatio nec cum altero copulatio possit auferre '-' (7). 2Q) Matrirnonium est aliqitid sacrum, per sacerdotes benedicendum. Stus. Ignatius : "Decet ut sponsi et sponsae de sententia episcopi co,rt– :iuµhtm faciant, quo nupt-iae sint secundiim Dominum et non secu,ndum éupi- ditatem" (8). · · 'rertullianus: "Unde sufficiamus ad narrandam felicitatem ejus Matri– monii quod Ecclesia .conciliat, et confirmat oblatio, et obsignat benedicti,o, an- geli ,renuntiant, Pater rato habet?" ·(9). · ' Stus. Ambrosius : '' Ips1tm con,iugium velainúie sacerdotali et benedictio– ne sanctificari" ( 10) , 3~) A Christo sanctif,icatum: Stits. Ambrosi,us dicit : "sanctificatum• esse a Chr,isto conj1igium divina voce dicente : Erunt ambo úi C(J,rne una" ( 11). e) Liturgiae antiquissimae continent modum celebrationis matrimonii. ,Tamvero preces adhibendae super nubentes in eo sunt ut Deum postulent con– jugum sanctificationem, ita ut eos adjuvet in muner.ibus adimplendis. Haec omnia satis ciare dell,lonstrant matrimonium esse sacramentum, gratiam con– .ferre (12). (6) De fide et oper;,. c. 7, n. 10; ML, 40, 203. (7) De nuptiis et.concup., lib. 1, c. •17, n. 19; Journel, 1869. (8) Epfst. ad. Polycarpum, c. 5, n¡', 2; Journel, 67. (9) Ad uxoreni, lib. 2, c. 9; ML, 1,'1415. (10) Epist. 19, c. 7; Journel, 1249.. (11) Bpist. 42, c. 3; Journel, 1253 . (12) Cfr. lllart11ne, De ant1quis :acclesiae ritibu11, lib. 1, c. 9; Duches:ne, Orig, du culte chrét1.e:n, e, 14; Peno:ne, De J11Affimo:nio, t.. 1, sect. 1,, c. 1;• :Palmie:ril, De matrimo– :Qto, th. 7.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz