BCCCAP00000000000000000001372

DE EXISTENTIA SACRAMENTI MATRIMONII 443 . . Prob. minar.: . a) 11:fotrinwnútm est signuni sacrmn; expresse enim dicit Apostolus ma– trimonitun (scilicet quod ho1no 1.selinquat patrem et matrem suam et adhae– reat uxori suae et sint duo in carne una) esse sacramenfom, sen mysterium, et qwidem nwgniiúi; si autern matrimonium est mysterinm, _ideo est quia continet rem occuUam sive arca1iam; jamvero res occulta, quam matrimonium contin~t, in éo est quod matrimonium 1·epraesentet, vel sígnif,icet unionem Christi cu'm Ecclesia. (In graeco: eis Xrístoi-i kai eis ten Bkklesiam). J\fatrimoniun.1 igitur chistianontm, de quo solo loquitnr Apostolus, est sig1i1tm rei sacrae. b) ;A Chr··isto Domino institutum. Sed matrimonium hanc significationem non habet ex natura sua; nam ex se est .contractus quidam naturalis. Unde. hanc significationem habere debet ex divina institutione. Jamvero hanc divfoam insti– tutionem Christus confirmavit: "Non l(!gistis q1.lia q1ti f ecit hominem ab initio m9,scul-um et feminam fecit eos'I, et' dixit: Proptet· hoc dimittet homo pafrem... ()1wd• ergo Dei1,s conjurix1:t, homo non separet" (4). ·· -e) Permanenter. Quod autem haec divina institutio íuerit per·manens, ex 'eo co'lligitui• quod matrimonium in qualibet societate sit ex natura sua per- pctniún. . · ·. · · _ d)Significaf'iviirn gratiae. Matrimonium significat unionem Christi cum Ecelesia, Sed haec unio efficitur per gratiam et. earitaiem: '' mundans earn la 0 va<;'r'o aq1,1,ae in verbo vitae... ut sit saneta et immaculata". Ergo inatrimoniuin hanc g'ratiam significat. e} Produotívum grat-iae, na1n ·conjuges debent sé mutuo diligere siciit Cl1ristus et Ecclesia se diligunt. Sed Christus et Ecclesia se diligunt amore sii- . ,vernatur.ali .et constanti. Ergo et conjuges se debent inutuo dilig'ere amore · s1{pernaturali et constanti. J amvero hoc impossibile est nisi in matrimonio sit aliquod prineipium permanens dilectionis supernaturalis. Sed }).oe principimü est gratia sanctifieans. Ergo matrimonium gratiam et significat; et producit. Nota Bene 660. Quaeri potest de vi probativa h·ujus argumenti. Dicendum est quod, etsi Conéilium, TridenUnum rem non definierit, non tamen licet spernere hoc Sti. Pauli testimonium; hnmo magis dicendum est quod _ex eo conficiatur soli– dum.argumentum: "Gratiam vero, ait Concilium, quae natur:alem illum amorem perficeret, et · indissolubilem unitatem conffrmaret conjug.esque sanctificaret, ipse Christus vene·rabilium sacramentorum institutor atque perfector sua nobis passione promeruit, QUod Apostolus Paulus innuit, dicens: Viri, diligite uxorc11 vestrás, sim,;,t · Christus dilexit Ecclesiam et seipsum tradid'it pro ea, mox sub– jungens: Sacr.amentum hoc magnum est, ego autem dico in Christo et in Eccle~ · sia" (5). · .. Ex Traditio,;ie. Adversarii concedunt Matrimonium, saltem a saeculo XII, haJbitum fuisse in Ecclesia id verum sacramentum; hinc satis est demomitrare jam ante saecu– lum XII lVIatrimonium eonsíde:ratum fuisse ut. t~le. (4) Mt., rn; 4-7. . (5) · Denzinger, 969; cfr. etiam interpretationem quani Leo :XIII nobi,; tradit. textus Sti. Pauli, Denzinger, 181>4; necnon Pius :XI, in EucycL Oast1, (:Qnnú.bii, A. A. s., 1930¡ pas-, 654,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz