BCCCAP00000000000000000001372

440 DE MATRIMONII USU LICITO · Et revera, si admittis pactum primo modo consideratum, jam habes matrimo– nium. Si vero. admittis pactum secundo modo, negandum est .ipsum .sufficere, quando– quidei:µ ipsa natm-a .,Postulat generationem hominis; hominis, Ínquam, qui non solum nutrimentum, sed etiam educationem et ultimam perfectionem exigit. Haec autem exigentia €st de ípsa essentia naturae, quae in tanturil conjugalem perniittit et licia tum reddit in quantum vir et mulier,' in ipso actu generationis, et ant.ecedent_er ad pr,olem, ·sese obligant ad prolem alendam et. educandam et ad finem usque perficien• _dam; quapropter ab ipso actu conjugali nequit separari ipsa mutua obligatio. Corollarium I: 653. Unde concludes fornicationem, seu concubitum soluti cup:i soluta, esse de jure naturae prohibitain. Ratio est facilis quia destruit bonum prolis; aliis verbis, quia destruit ipsum opus a natura intentum; et quia in his quae ab ipsa natura praecipiuntur, nulla exceptio dári potest, sequitur quod fornicatio est semper prohibita ipsa lege natlirali ( 4). Coroilarium II: 654. Ex praecedentibus etiam, sequitur aliquam índíssolubilitatem matri: monii esse de jure naturali, nam societas conjugalis debet es~e stabilis et per– manens ínter conjuges. ART.IIL DE MATRIMONII USO HONESTO ET LICITO THESIS 2f: Usus matrimonii est honestos et licitus. Adversaril 655. Gnostici, Marcionitae, Manichaei, Priscillianistae, Waldenee.s et Al– bigenses negarunt, non quamlibet commixtionem sexuum, sed illam quae iit secundum 7?,0,turam, ita ut · ex ips.a, novus homo enascatur; negarunt etiam se– cundas nuptias; Sic Stus. Augustinus contra, Manichaeos scribens: "Vos énim praecípue concubitum detestamini, qui solus honestus et conjugalis est, et quem matrimo- . niales quoque tabulae pr.ae se .ferunt, liberoru,m procreandorum causa" ( 1). "Monent ... auditores, suos, ut si ... utuntur conjugibus, conceptum ta– men generationem devitent, ne divina substantia q;uae ain eos per; alimenta in– greditur, vinculis carneis ligetur in prolé" (2). Ce,nsura De fide definitum· est quod conjitgia hominúm, secundum• legem divi– nam ha:bita, non sint execrabilia (3): (4) Cfr. De Lugo, De poeni'~entia, disp. 23, ¡sect. 1, n. !!. (1) De haeresibus, 25, 26; ML, 42, 494. (2) Ibi4,, ML, 42, 37; cfr. •3tiam Stus. Irenaeus; Adv, 675; Tertullianus, Adv. Marcion., lib. 1, c. 1; ML, 2, 271, (3) J>enzinger, 36, 241, '367, 424, · haeres., lib. 1.,, -e, 24; AlG, 7, I'

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz