BCCCAP00000000000000000001372

i4 Í)E MATERIA ET FORMA SACRAMENTORUM oleurn, panis...., sed etiam actiones sensibiles, e. g; ablntio; inunctio...... quia in his actionibus eadem habetur ratio significandi ac in rebns. Breviter dicere posRnmnR, quod per re.~ intelligimliR omne id quod clicit oppoRitionem ad verba. Materia ...., forrna - Cum i:t:1 sacramentis, uti dicerlms, duo sint elemcnta, nempe res et verba, et res sint in ratione signi magiR indeterminatae, ac proindc> per alind elementnm magis determinabiles, Theologi omnes, post· Gidlielmnm Altissioclorensem (11), has vocés adhibuerunt ad exprimendum id quod in quali~ bet re est inveniri; sic e. g., in marmore, aliquid est ut materia, de se indetermi– n"atnm ad plura, aliud vero iit forma, quod marrnorem acl unum determinat. Simili igitur modo, in ritu sacramentali, res magis est indeterrninata arl significandum sanctificationem; verba, e contra,. magis determinate eam signi– ficant; quo factum ·est, nt jure de ritu sacramentali dicatur qnod res se habet per modurn matcria!f, verba,. vero per modum formae. "Aqiia enún, ait Stus. Thomas, significare potest, et abl1itionem propter snarn. lwmiditatem, et refrigeriiim pi·opter s1iám frigiclitatem; sed cmn dicitur: "Ego te bavtizo.", man1festafor, quod áqita ntimur ·in bavtismo ad significan– dam emund_ationem spfritualem'' ( 12). Adverte tarnen, et quidem sedulo, haec omnia nonnisi ad. analogiam diei alicu;irn, compositi physici, in quo tantum sensú propio verificantur; et ratio e,iiclens est, si attente consicleratur qnocl in corporibus rnateriá est aliqnod pr'in– cipinrn entis, quod ab alío coprincipio, forma scilicet, separatim non valet exis– tere; hinc 1 fit, ut materia et for1Ílá in corporibus se habeant veluti actns et po– tentia, et coadunentur ínter se ad unitm simpliciter · coinponendurn; aliter vero _se habet res in ritu sacramentali, in quo nec res, nec verba uniuntnr tanquam actus et potentia ad unum. simpliciter efficiendum, sed tantummodo conveniunt inter se ad unwm significandum, quod per res vago modo et confuso, per ver– ba autem magis ciare et distincte significatur. Uti postea videbitur, praecipue in sacramento Poenitentiae, Thomistae_ .magis quam Bcoti:.~tae, hanc analogiam .urgent, et in eo erit non parva discussio. Perficiunhir ---:- Hoc verbum studiose est adhibitum, eo scilice_t fine ut lÍ. qnaestione inter Schcilasticos disputata omnino praescindam,us; nolumus enim in hac thesi generali quaestionem dirimere, 1itrum res et verba in omnibus sa– cramentis se habeant tanqnam partes essentfoles, constitutivaé, an potius tan– qnam partes integrantes; qna('cstio celeberrima, quae _in sacramento Poenitentiae eirea aetns poenitentis et ve1,i1i absolntionis, a Scotistis et Thomistis agitabitur: Adve.rsarii 18. Haec thesis sic enuntiata paucos habet adversarios. Dumndus dixit sacramentum Matrimonii non constare rebus et verbis, nam simplici consensu utriusque partis perficitur, in quo res non inveniuntur.. Censura 19. Theologice certum, immo aliqui dicunt -esse etiam fidei pro:árnum. :\1ulta snnt Ecclesiae testimonia, in qnibus c\are apparet Sacramenta Novae Ll\– gis materia et forma constare; sfo in-Decreto pro Armenis ( Concilio Florentino) dicitur: "Ha.ec omnict sacramenta tribus perficiiintnr, videlicet reb1rs tanqitam (l.1) Su:nuna, lib. 4, tr. 7, q. l. (12) 3, q. 60, a, 6.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz