BCCCAP00000000000000000001372

DE MA'l'EíHA ET FORMA SACRAMENTORUM nem signi ex institutione Xti. elevatae, aliquam de se similitudinem habent cum re quam significant; aqua enim, utpote ad ablutionem materialem destinata, res. est apta ad significandam ablutionem spiritualein, quam de facto ex in¡¡;titu– tione Xti. significat; et idem dk de aliis sacra:mentis; quapropter id est sacra– mentis proprium: quod sanctificationem quam efficiunt, veluti sub oculis nostris ponant per similitudinem rerum sensibilium. "Sacramenta, scribit Stus. Augus– tinus, si quandam similitudinem earU1n ·rerU1n q?iarum sacramenta sunt, non habe.rent, omnino sacramenta non essent" ( 8). Bine optime _rem declarat H~go a Sto. Victore: "Sacra,mentu.m, ait, foriH sensibiliter p'l'opositum ex similitudine repraesentans, ex institutione signifi– cans" (9) . . Et Stus. Bonaventura: Sacramenta sunt signa sensi~lia "ex natura.li similitudine repráesentantia, ex adjuncta institutione significantia, ex supe·, - addita be'nedictione sanctificantia, et ad gratiam pra,eparantia,_ per quam sana~ retur et curaretur anima nostra"· ( 1O) •. 16. Ultima, quae /ierí debet animadvers·io, est haec: quod signum dup1i- citer potest considerari: ,. . ' ' a) Potest primo co:nsiderari res s.ignificans, seu illud eleinentum sensibile quod est signum, et sua significat-io, seu res significata, qua formaliter constitui– tur in ratione signi; in hac consideratione, res sensibilis se habet ad modum ma– teriae, significatio vero ad ;modum formae. S_i ita inspecteritur sacramenta, totus ritus sensibilis efformabit mate– riam, eorumque significatio erit forma. b) Potest secundo considerari sola· res significans, illud nempe signum sensibile ad aliquid significandum institutum; nunc autem, quando de sacra• mentís q~aeritur utrum componantur materia et forma, sermo est de sacramen– tis sub hac ultima consideratione; ritus enim ille sensibilis constituitur uno, ,el duobus eiementis? - Per se posset uno vel alio modo esse, quia de natura signi, non est quod duobus elemeJJ.tis constituatur, nec Xtus. erat alligatus uní deter– minato, ~odo agendi; quando igitur nos ,dicimus ritum sacrame:ri.talem rebus tanquam materia et verbis tanquam forma constare, dicimus Xtum. determinasse in ·omnibus sacramentis · aliquam rem per modum materiae, aliam vero per mo-· dum f ormae, ad intrinsecam constitutionem ritus sacramentalis. '!HESIS 2\1-: Omnia sacramenta Nova~ Legis rebus tanquam materia· et verbis .tanquam forma perficiuntur.. · Explicatip terminorum . 17. Sacramenta, id est ritus illi sensibiles, quibus Ecclesia utitur, quosque in thesi praecedenti probavimus esse septem, nec plura nec panciora; advertas etiain quod quando loquimur de rifo. sensi:lnü, loquimur de ejus c9nfectione a ministro, e. g. ritus sensibilis haptisrni. , . Rebus.. ,,. verlús - Sacramenta sunt in genere -signi, aliquid proinde sen-- sibile, quod oculis videtur manibusque tractatur; sed in sensibilibus quaedam sunt quae significant 1,d verba, quaedam vero i1,t res. Res intelliguntur in praesenti non solum elernenta naturalia, utpnta aqua, (8) :Bpist. 98 ad Bonif., n. 9. _(9) :Oe sacramentis, iib. l, p, 9, c. 2; PL, 17S, 317. ( 10) Breviloq., p, 6, c. · 1.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz