BCCCAP00000000000000000001372

DE MATERIA ET FORMA SACRAMENTORUM significantur" (2); attamen, non omnia eodem modo significant 1 nam sacramen– ta passionem Xti. rememorant, gratiam demonstrant et vitam aeternam pro{J•· nosticant, secundum illud quod Ecclesia cantat de Eucharistia·: "O sacrum coP,• vivium in quo. . recolitur memoria passionis ejus, mens impletur gratía l!t futurae gloriae· nobis pignus d.a,tur". At nunc non levis est inter Theologos disputatio quoad objectum istius significationis ;· quaestio est haec: utrum de essentia sacramenti sit significare et efficere sanctitatem internam; si enim it¡:i est, jam de sacrámentis Veteris Testamenti fieri nequit sermo, quandoquidem ipsa non erant signa practic1.i sanctitatis internae; sed, cum apud omries rata sit firmaque. sententia, sacra– menta tam in Novo quam in Veteri Testamento extitisse, laboriose Theolcigi in– vestigant quaenam :sit nota generica qUae tam_ illis quam istis conveniat.. Aliqui enim dicunt de essentia sacramenti esse significationem et produr:-– tionem sanctitatis internae; in hac sentencia sacramenta Veteris Testamenti non convenirent. univoce cum sacramentis Novi Testamenti (3,). Alii, e contra, dicunt de essentia sacramenti esse quidem significationem sanctitatis internae, non vero ejus productionem seu causalitatem (4). · Tertia deriique sententia, quae est Suarezii, distinguit sanctitatem intcr• nam et sanctitatem legalem, et ad essentiam sacramenti requirit significationem, et causalitatem alicujus sanct'itatis, s.nltem legnlis (5). · "Sumendo itaque, ait el. Billot, snnc.tificationem sensu- l.argissimo; prout abstrahit a quacumque determinatione. sanctitatis internaé vel fígurativae, s-ic de ratione omnís sacramenti est ut practice sanctificationem significet" ( 6). (..luid sit sign.um 15. Signum est illud qurid, prius cognitum, ducit nos in cognitionem alte– rius; celeberrima est Sti. Augustini definitio; Signuni: "res, quae praeter s11e– cicm quam ingerit sen¡¡ibus, rxliquid alútd ex se facíens in cognj,tionem venirll" ·(7); sic, e. g. fumus signum est ignis, quia praeter speciem quam ingerit sensi 0 bus, nostris oculis, nos facit venire in cognitionem ignis. Uti patet, inter,;em quae significat et rem quae significatur, seu ínter rem significantem et rem signific-atam, intercedit aliquis nexus, vi cujus unum facit alterum in cognitionem venire; exhinc divisio signi in: a) N aturale, si néxus ab ipsa natura instituatur; e. g., fumus cst sig– num naturale ignis. b) Arbitrarium, si nexus. ex institutione humana determinetur; e. g., nexus ínter hoc vexillum et nationem quam significat. e) Mere arbitrar·ium, quando , inter reni significantem et rem ~igni- ficatam nulla est shnilitudó, e. g., vexillum et natío. · d) Symbolicum, est illud in quo res, ad rationem signi el~vata, quam– dam similitudinem praebet cum re significata; sic e. g. sacramenta sunt signa, non naturalia, neque mere arbitraria, sed symbolica, quia res sensibiles ad ratio- (2) Stus. 'l'homas, 3, q, 60, a 3, (3) Ita ·Petrus Lombardus, IV Sentent., dist. 1; Stus. Álbertus Magnus, In .IV Sen– tent., dist. 1, a. 7; Stus. Bonaventura, In lV Sentent., dist, l. p. 1, art. unic,, q, 2 et 5, . (4) Stus. 'l'homas, 3, q. 61, a. 1-3; Stus.· Bellarminú.s, De sacramentis in genere, lib. 1, c. 12. prop, 3; Kurter, De sacramentis, n. 278: Pesch, De sacramentis in genere, ri. 20. (5) Suarez, Ile sacramentis in genere,. disp. 1, sect. 2, n. 12; De Lugo, De sacra– mentis- in genere, disp. 1, sect, 2; ·cfrt. hanc quaestionerri apud J'ranzelln, loe, cit., pag,· ~ sqs, et Billot, loe. cit., pag. 21. ( 6) Billot, loe. cit. (7) De doctrina chi;istiana, rn,. 2, c. 1; ML, 34, 35.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz