BCCCAP00000000000000000001372

10 CONVENIENTIA NUMERI SEPTENARI! 1-Iinc septem sacramenta il1 vita supernáturali: Bavtismns, quo honw nascitur ad vitam spiritualem; Confirrnatío, qua roboratur; Eiwharistia, qur1 nutritur. Poenitentfo, qha sanatnr tJ, ,,ulrn:>ribus; Exfrema Unctio, qua honro abstergitur a reliquiis peccati; Ordo, quo societas christiana gubernatúr per rec• tores; l\Iatrimonium, quo propagatur coetus fidelis' ( 1). b) Inter vnlnera peccati cornmque remedia: Sacramenta suht remedia contra vulnera peccati - Sed sunt septem vulnera peccati - Ergo septeiu quoque sacramenta: · Bavtúma - contra P<~ccatum originale; Poen'Ítentfo contra peccatnm mor– tale; Extrerna Unclio· - contra peccatum venialc; E1wharistia -- cont.ra -poenam malitine; Orclo ·--: contra poenam ignoranliae; Confirmatio - contra p"oenam timoris úwrclinati; Mntrimoninni ,-- contra poenam concnviscer¡t'Íae. c) Inter virtiites et eariun acljtdon:wm - Septem sunt 'Virtutes: tres theu• loyicac, quatuor cnrclinalcs. llinc :,eptem sacramenta (2). AH'r. III De ordine sa'.cramentorum inter se 12. Sacramenta possunt in ter. se comparari trivli'.citer: ratione natu,rae, ratione z¡erfectionis, et r~tione necessitatis. Ratione naturre •· Secundum quod sacramenta hominem perficiunt quanhm! ad se et quautum ad bonum societatis; sed in bis sacramentis quae horniúem perficiunt quantwr1 ad se, primo pommtur quae requiruntur per se: secundo, quae requíruntur per aecidens. · 1-linc ordo sacramentorum, a Concilio Tridentino, ti:'aditus: Requiruntur per se: Baptisnms, quo homo nascitur: Conffrmatio, qua homo roboratü1'; Eucharistia, qua homo nutritur. Requiruntur per acciclens: Poendcntia, qua horno a peccato sanatur: et E:rtrema Unctio, qua homo a reliqniis peccati abstergitur. Requiruntur quantwrn ad bonmn conunu'lle .societatis: Ordo, quo tradítnr potestas spiritualis gubernandi, et Matrirnonútm, quo populus chrüüianus pro– pagatur; primus ille, quia magís spiritualis; secundus iste, quia minus ( 1). Ratione perfectionis Inter omnia sacramenta eminet s~mia. Euchai·istia, quia continet ipsum Xtum., fontem et auctorem gratiae, et quia onmia alía sacramenta ad ipsam frnctúose recipiendam ordiriantur. '' Si qiús clixerit hctec septcm sacramenta ita esse in ter 1,c paria, iit nnlla ratfone alútd sit alio cliyn:i!ts, a. s." (2). · Sub hoc aspectu, post Ssmam. E1tcharisfiam, recurrit Orclo, quia magis (1) Stus. 'l'homas, 3, q. 65, a.1. (2) Alias rationes congruentiae cfr. apud Gihr, Les sacre:m.ents de 1':E¡lise catlloU• que, t. 1, pag. 217 sqs. (1) Stus. 'l'honías, 3, q. 65, a. 2. (2) Denzin¡rer, 846,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz