BCCCAP00000000000000000001372

DE NUMERO ET EXISTENTIA SACRAMENTORUM 9 et Chrisma, Corpus et Sa1igui~. Quae ob id sacramenta dicuntur, quia sub tegwmento corporalium rerum virtus divina secretius salutem eorumdem sac,.ramentorum . ope- ratur .. .:" (27). . · At quisnam,. quaeso, est scopus talia sacramenta enumerandi? Tertul~ianus, , ut unitatem humanae naturae comprobet ex eo quod carnem abluendo, ablmtur et anima. Stus. Basilius, ut contra adversarios demonstret multa esse revelata. quue in S cripturis non contiwmtiir; Stus.. Isidorus, ut d.e finitionem sacramenti in suo libto Etymologiarum tradat. , · · , At nondum satis, nam Patres, in suis· Catechesibus ad neophytos, late exponunt doctririam de Sacramento Baptismi, de Confirmatione et de Eucharistia, et aliquando etiam de Ordine · de aliis vero nihil dícunt. Qua de caµsa?, nisi quia finis ab ipsis intmt,us est neophytos docere circa ea quae statim sunt recepturi in ritu ir?itiationis christianorum. Objectio 2~: Scholastici numerum septenarium sacramentorum pr,obant e rationibus nullius_ momenti, immo et futilib.us ; ex. g., ex eo quod sint septem vitia capitalia, septem vfr– tntes, septem cande/abra, septem sigilla. . . Atqui istae rationes nihil demonstrant - Ergó... . . . Respondeo - 1") Dist. major. - Et Theologos Scholasticos . intelligimus in thesi tanquam testes traditionis - concedo; tanquam auctores mere privatos, quorum affirmationes tantum valent quantum eorum rationes -o- nego. Et re quidem vera, parum refett c¡uibusnam rationibus et argumentis aliqua ' doctrina fulciatur; nos attendere debemus id quo'd affirmatur ut traditum, no'n vero m'odwm qúo probatur. · · · · 2 9 ) Praeterea falsum omnino est quod Scholastici ex his' futilibus rationibus septem ·sacramentorum ex·istentiam probent; probant utique eorum cónvenientiam, quod est valde distinctum. ' Objectio 3~: Patres saépissime enumerant alios ritus; e. g. aquam lustralem, hahitum sacrum, benedictionem quanda.m -_ Ergo plura sacramenta quam septem admittunt. Respondeo - Enumerant alios ritus i.nter sacramenta proprie dicta - nego: inter sacramenta fate dictci - concedo. Cfr. id quod superius dictum est de hac voce "sacramentmn", ART.II De convenientia numeri septenarii · _11. Existentia• numeri septenarii sa~ramentor·um Jam p'robata, facile ra– tiones convenientiae adduc1mtur a Theologis cur ita factum sit, ex q·nib,u:sdam T.idelicet analogi~is. sive inter vitam naturalem et supernatnralem, sive ínter· v:r– tutes et earum adjutorium, sive inter peccatum ejusqne remedium. · a) htter v-itam nafarale:m et stipernaforalern Vita supernatnrali;;; perficit .hominem in ordine ·ad cultum Dei secundum religionem vitae ehris– tianae; µnde tot eonvenit e~se sacramenta quot modis perficitur horno in vita naturali.. · Jamvero horno dupliciter perficitur in vita naturali: in quautum a,J, séip~um, et in quantum aél bonum eomniune soc·ietatis. · Quantum ad seipswrn, hori10 perfieitur: a) acqw:rendo al-ic¡iiam perfec– t-ionem: esse et .vivere per generationern, robur per augmentum ipsius vitae, novum .augrnentUli1 per nutrimentum. h) Removendo impedirnentci, ut aegritu-• dines, et sanitatem restituendo. In quantum ad_ bonum ,comrnune societatis, horno perficitur per auctori– tatem qua gubernatur societas in bonum cornmune, et per propagationem multi- tudinis., , (27) Stus, Isidorm1 :U:is¡,al., lltymolo¡iar,, Üb, 6, e, 19, n, 39-40; PL, sa, 255.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz