BCCCAP00000000000000000001372

8 DE NUMERO ET EXISTENTIA SACRAMENTORUM b) Roe principium supponit errorem Protestantium, unum scilicet revelationis fontem esse Sacram Scripturam; quod est omnino falsum, · uti in Theologia Funda– rnentali luculentissime probatur. e) Verum est quod Sacra Scriptura non loquitur de numero septenario sacra. mentorum, sed certe loquitur de sacran,entis, quae, si enumerentur, sunt septem (In <\UO loco videndum erit quid de unoquoque in Sacra Scriptura contineatur). lnstant - Atqui numerus septenarius sacramentorum non invenitur neque apud Patres, seu in Traditione - Ergo stat difficultas. Patres enim, seu Traditio, non cognoverunt septem .sacramenta. Respondeo - Optime quidem, sed parcas Logicae ! Nulla enim est conclusio. Patres non loquuntur de quaternurio numero evangeliorum - Ergo Patres non cogno– verunt qy.atiwr Evangelia ! . Nema non videt hanc conclusionem ridiculam et absurdam esse; quare optime, Billot irridet Principem Modernistarum, Loysi, quando dicit: "Sed hoc interirn ornitta– mus, id unurn pro nunc postulantes, ut unicurn illild quod .adrnittunt criteriurn histori– c·um rite adhibeant. ;1 tqui a po¡¡itiv-is homin·ibus vix aliqúid accipies praeter .funda– rn·enta in aere reposita, curn concliisionibus quae non flimnt e praemissis" (24). · Patres utique non loquuntur de numero septenario sacramentorum; ast certe, loquuntur de sacramentis, quae, si enumerentur, sunt septem. lnstant - Sc,d Patres aliquando intendunt ex professo sacramenta connume– rare - Atqui tune tria vel quatuor enumerant - Ergo Patres plura non agnoscebant. Respondeo - Intendunt ex professo enumerare sacramenta sub ratione sacra– ·menti - nego. Intendunt ea enumerare sub alia quacumque ratione, e. g. ritus initiationis -- concedo. Explico - Patres nunquam scripserunt tractatum de sacramentis in genere, prout facimus nos; sed de sacramentis locuti sunt quando opportunitas id postulabat et tune non connumerabant sacramenta sub ratione sacramenti, signi scilicet a Xto. Domino instituti ad significandam et conferendam gratiam quam significant; sed sub alia ratione sive temporis sive praecipue ratione ritus· initia.tionis. Ad cujus evidentiam notabis notionem sacramenti, prout hodie apud theologos invenitur, esse valde complexam et non parvam scientiae dogmaticae meditationem postulare; quaenam, e. g. diversitas non est inter Bucha1·istiam et Poenitentia~n, inter Baptisrnurn et Matrirnoniurn atque ita porro? Talis enim est, ut unumquodque sacra– mentum speci.alern postulet tractationem, et constituat in se aliquid completum; attamen sunt, inter ipsa sacramenta, quaedam proprietates, sive omnibus, sive ali– quibus, communes, e. g. 'quod sint signa s,msibilia, quod a Xto. fuerint permanenter instituta; quod conferant gratiam, et quidem ex opere operato; quod aliqua, praeter gratiam sacramentalem, efficiant characterem in anima indelebilem; quod, si ficte recipiantur, reviviscant ~tatim ac obex remove'atur. . . etc. . Concedendum igitur est quod fieri potuit haec consideratio, et quod ex ipsa- oriri potuerit connumeratio septeh.arii numeri sacramentorum; at illa consideratiü facta non est; et ideo Patres nunquam locuti sunt de numero ·septenario; hoc supponerd tractatum de sacramentis in genere. Patres igitur consider.anmt sacrarnentcl in eo quod in sacrarnentis est unicuique propriumi, non vero in eo quod est omnibus, vcl aliquibus, cornrnune: in eo quod inter se dif.fenmt, non vero in eo· quod conveniunt. Verum est, et nullo modo negari potest, quod Patrei, aliquando enumerant sa– ·cramenta; .sic e. g. Tertullianus: "Caro abluitur ut anima ernaculetur; cetro ungitY.r nt a:nima. consacretur: caro sign1d111· u.t et animn rnuniatur ;. caro rnanus impositione cidmnbratur ut et anirna Spiritu illmninetur; cr,ro corpore et sangHine Xti. vescitur, ut et anirnn de Deo saginetur" (25). Similiter Stus. Basilius: "lnvoccitionis verba, cum corificitw1· j)anis Euchn• ristiae et z¡oculurn benedictionis, quis sanctori;m in Scripturis nobis reliquit? . .. ; nequ.e enirn his contenti surnus, qucw cornmcrnorat Aposfolus ant Evangeliurn . .. Benedicirnus et aqiiarn bcitJtisrni et oleurn unctionis et ·insuper ipsurn baptizc¿turn.; ex quibus Scrip– t·uris? . .. Jpsarn 'porro wnctionem olei qui serrno .scriptus docuit? . .• " (26). Similiter et Sanctus lsidor'us Hispalensis: "Sunt :autem sacrarnenta Baptisrna (24) Billot, De sacramentis in genere, pag. 210. \25) 'l'ertullianus, De resurrectione carnis, c. 8; ML, 2, 852. (26) Stus. J;Jasilius, De Spiritu $aneto, c. n, PG, 32. 187.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz