BCCCAP00000000000000000001372

4 bE NUMERO ET EXISTENTIA SACRAMENTORtJM est dnbium: sacramentum sic dictmn naturae; circnmcisio. agmrn paschali,;, ablutiones, aspersiones plurimae et alia hnjnsrno<li, sacramPnüt Prant ad fi¡lc,m in Xtnm. 1\Icdiatorem profitern1am, adque gratiam s'ignificandarn et per Xtmn. conferendam; sed, omnibus his praetermissis, nos loqnimnr de saeramenhs NoYac Lcgis C!llae a Xto. Domino fnerint institnta acl <1ispe1'isationem salntis ab ipso allatae. Propric dicta·- Sermo igitnr cst ele illis signis sensihilibns, qnibns EcelP– sia ntitnr acl animarum r.;anctificationem, qnaeqne Catholici sac:ramcnta Eccle– siae appellant111·. 'Aclve.rsarii 5. a) Protestantes - Septenarium numerum Sacramentorum magno acie impetunt Protestantes, qui modo unum, modo duo, modo tria Sacramenta ad– mittunt. L1üherus primo admisit septem sacramenta; postea nonnisi baptismum, panem et poenitentiam; denique tandem, anno 1532, defentlit Sacram Scrip– turam duo tantum agnoscei·e vera sacramenta, baptismum scilicet et Coenam Domini (6). Idem docent Melanchton in Apología Confessionis Augustanae (7), ei; Zwinglius et Calvinns ( 8). Ne tamen credas Pi'otestantes admittere sacramenta eo ipso sensu et significatione quibus nos catholici admittimus; cum doctrina de sacramentis iu– time sit connexa cum doctrina de justificatione, et Protestantes justificationem per solam fidem admittant, necessario debebant negare doctrinam catholicam de Sacramentis, uti postea in suo loco dícetur. b) Modcrnistae - Qui dicunt numenun septenarium sacramentorum nn– llibi contineri, nec in Sacra Scriptura nec in Traditione; sed in Ecclesia appare– re saec. XII; et ideo, conformiter ad sua placita de dogmatum evolutione ope conscientiae christianae, applicant in praE;senti corum systematis "inf,allibiles" regulas, et tandem ovanter concludunt n.on esse a Xto. Domino revelata septem sacramenta. "Dogmata, sacramenta, hierarchia tur,i quod ad notionmn, tum qiwd ad 1·ealitatem attinet, non sunt nisi intelligentiae christianae úite1·p1·etationes evo– lutionesque, quáe exigimm germen in Evangelio latens externis incrementis auxerunt perfecéruntque·• (9). Censura 6. Thesis est de f¡:de divina caiholica c1efi'.nda in Coue. 'l'ridentino: ".Si quis d1:xerit sacrnmenta Noval·. Levis non f1ússe omnia a Jesu Xto. Domino nostro institida. rrnt esse plnra n,l paneiora quarn sepfem, vidcl1:cet Uaptisnrnm., Confirmationcm, Encharistiam, Poenitentiam, E:rtrémam Unctio- 11ern, Orclincin et Jlfatri'.moninm, aut eh'am aliquod hor11m sr7Jtcin non csse ·vero et prop1·ie l!acramentnm: anathema, sit" (10). Et Pins X, qni errores l\lodernismi clamnaYlt, hanc ipsornm propositionem int(•rdixit: "Opiniones dr. oriy1:11e .meranumtornm qiúlnis Patres Tridentini im– lmt,'. erant, qnetMJ1W in cornm canon es clogmaHeos proenl d11bio infliixum Jwbtt" ( 6) De captivitate babyl. eccl., "Principio". (7) Apologia, ''De nu1nero. et usu sacra.1nentorurn": "Si sacrarhenta". (S) :i:niitlt,,,t., lib. 4, c. 14, n. 20. (9) Denzinirn, 2054. (JO) Denzinger, ~H.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz