BCCCAP00000000000000000001372

PROOEMIUM quirendwmque non sa,ne quo pacto una esse Ecclesia queat, sed quo unam esse is voZuit qu{ condidit" ( 3) . Et quia voluntas Christi apparet in documentis Ecclesiae infalli-• bilis, definitionibus Conéiliorum, dictis Patrum ·et populi christiani con– sensu, patet ibi inquirendum esse quid Christus· libere instituerit; caven– dum igitur est a cavillationibus aprioristicis, quae non solum rem obscu– rare, sed etiam veritatem deturpare possunt. Sacrameittorum exist 1 entia et discrimen tam in Veteri quam in Novo rf!estamentlo. Cúm ,sacramenta, uti dicemus, ad id fuerint instituta, ut mors Christi hominibus applicaretur, orones omnino, sive Patres, sive 'l'heologi, admiserunt sacramentorum existentiam, non solum in Novo sed etiam in Veteri Testamento. Sed cUm aliae fuerint conditiones hominum respectu salutis ante Christum, aliae vero post Christum, patet etiam magnum adesse discrimen inter sacramenta Novae Legis et sacramenta Vet,eris Testamenti. Ágendum nobis erit: primo, de sacr~mentis Novae Legis, tam in genere ,quam in specie; et secundo, de Sacrarrientis Veteris T'estamenti de quibus, nonnisi aliqua, et brevissima, per modum cujusdam appendi-, cis, dicemus, ad calcem Tractatus de Sacramentis in gener~. (3) Leo ll:III, Encycl. "Satis cognitum", 29 jun. 1896,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz