BCCCAP00000000000000000001372

XIV PROOEMIUM ditiones apponer,e ad applicationem meritorum Chri,sti omnihus et singulis ho.minibus f aciendam. Mors igitur Christi praecessit tanquam quaedam causa universalis, quae indiget singulis applicari ad deletionem peccatorum; causa univ,ersa– lis deJ.etionis peccatorum dicitur mors Christi, quatenus de se sufficien– tissima est ad remissionem cujuslibet peccatí, quin tamen ejus virtus e;,; se determinetur ad aliquod subjectum determinatum in pa.rticulari; ideo– que debet applicari per varia media ad unumquodque individuum; sic ego dicere possem solem esse causam universalem illuminationis aeris, quate– nus sol, ,ex s,e, potens ,est omnia loca clarescere; sed, ut effectum illumina– tionis sortiatur, necesse est ut unusquisque calorem sibi applicet per con– venientem suipsius ad solem approxi,mationém. "Quia v.ero, sicut jwm dictum est, mwrs Christi ,est quasi universaff3 causa humanae salutis, (universaú3'm autem causa,m oportet applicari ad unumquomq,ue effe.ctum), necessariwm fuit exhibeiri hominibus quaeda1n re1meidia per quae eis beneficiu,m mortis Christi quodda1mmodo conjunger':3~ tur. Hujusmodi auteim esse dicimtur Eccl.esiae sacramenta" (2) .- Nunc igitur, gravis occurrit cum Protestantibus disputatio, quia ipsi totis viribus negant sacramenta a Christo Domino instituta tanquam media applicativa Redemptionis Christi, et solum adhibent fidem (intelli– ge fiduciam, de qua confort Tractatum -de Gratia Christi), per quam, dicunt, nos apprehender,e justitiam Christi, et peccata jam nobis non imputari; quod, an veru.m sit, an potius impium, et absurdum, et haere– ticum, in Tractatu de Sacranientis debemus considerare. Modlus proc;edendi. Cum igitur res sit tanti momenti, oportet aliquid dicere de methodo in hujus quaestionis investigatione sequenda; porro, sacramenta sunt liherae institutionis ad communicandos hominibus fructus Redemptionis; cum enim in his quae a libera alicujus voluntate dependent, nihil valeat tatio a priori statueré, sequitur methodum nostram esse deber,e a poste– riori, investigando scilicet, non quomodo Redemptio potuerit hominibus applicari, sed quomodo, ,de facto, libera ordinatione divina applicetur. ' Vaient hac in re sapientissima illa verba a Leone XIII edita: "Ecclesia,m instituit f01wiavitque Christus Do 1 minU$,' propterea natura illius cum quaerit;ur cufusmodi sit, caput est nosse quid Christus voluerit; quidque reapse effece,r'it . .• Eicclesiae qwiJdem non solu1m ortus, sed tota constitutio, ad reru,m vol·untate liberta effectarum pertinet genus: quocirca ad id qiuod re.vera gestwm est, jitdicatio ie!st OirYIJtis revocanda, ex 0 11. .(2) Stu111, 'l'hó:m!l.11, Cont1'lt Gefit,, Hb. 4, e, 56,

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz