BCCCAP00000000000000000001340

por la afirmath 1 a, si hien con cierta limitadón. Efectivamente; aunque las leyes puramente penales no imponen bajo culpa el 'cumplimiento de lo que imediatamente ordenan, sin embargo constituyen verdaderas leyes 'porque obligan al juez a dictar la pena correspondiente y al súbdito, si no precisamente a cumplirla por propia iniciativa, sí a aceptarla una vez impuesta por el juez competente. Este último requi– sito es necesario como rnínimum para la existenda de una verdadera ley. Y 110 si:rve objetar que iocfa pena supone y exige previamente alguna culpa moral ante Dios, puesto que es suf.i.ciente una culpo jurídica ante la sociedad, en el fuero humano m_ Las leyes puramente penales, pues, deben considerarse como vetda:deras leyes, aunque no en su parte dispositiva sino únicamente en su parte penal: <I Si vero solum ad poenam sustinendam obligat, non vero ad actum immediate prae ceptum, solum erít lex proprie qtwad poenam, et vocabitur l.ex pme poenalis >' 180 . Sea de ello lo que fuere, no hay duda de que su valor moral y penal depende del arbitrio o voluntad del prelndo o legislador. Según esto, Castropalao concluye que la oblig,ación bajo culpa y en conciencia (al complimiento de la pena o de lo impuesto por la ley) es una propiedad o efecto que no pur:;de faltar en ninguna ley o prnoepto verdadero: « Respondec... nullarn legem esse posse, quae tiira 119 Ibídem, n 6, p. 95: « Ad quartum et qunrmn cmwedo, leges pm-e poe– nales esse veras leg,es_. et:iamsi :non obHgent in conscientia ad a,ctnrn in1r_aediatun1, ratione cuiu.s poena imponHur; sufficH enhn, si ex HHs obligentur iudíces ad poenas hnponendas, ve! ~ubditi ad solvendas poenas supposita legis tran.sgressione~ vel ad sustinendas poenas casu, quo itnponantur a iudicibns; hoc énini ultirnurn ad m,inus est necessarlum.... Cun1 vero dicitur non posse esse obligaUonen1 sustinendi poenam, n:is:i praecedat culpa; respondeo, nisi praecedat cul:ua quoad Deum,, nego; sufficit, si prnecedat culpa, quoud homhws in foro illorum >,. 180 lbíde:n. De rnodo diverso se expresa al juzgar del 1;::1lor de las consti– tuciones religio~as consideracht:: con1Ün1nente cor.no Jeyes punnnente puenales: << Ad uhimn1-x1 concedo es.se constitui:iones pluriun-:. -religio7.11.1;_n ad nnlía1n culparn ex se oblígante~; quia ítG: voluerunt illarmn religionum hmdatores: et leges humanae pro voluntat0 legislatcrum ohligant; unde si legislalor non intendit in conscien~.ia obligare, nullarn in consdentia obligatiom,m !mlucere pGtesL. An vero dicendae sint hae consti.t.utione.s leges_, aut cnnsllia, qua,esho est 1e'vis n1omenti: placet ta1nen miht.. neque esse leges proprie) neque ?Jt'0})1·ie corisilia: assim-llarí tamen legibus, ac proinde le.ges esse dicendas. .Non :nrn,t Teges propríe, quia rion Ugant, cum de ratione legis sit vinculuni et obligat-io... !--Jeque proprie consilia~ quia, etsi de rebus ad perfectionen1 pertü1entibus sintJ -im:perathJo rnodo pro0edunt et a super:iore habente authoritatem cc,ndendi ·veras leges et praecepta~ et ad bontnn commune crdimwtur: insuperque tnmsgredientibus ílfas constitutiones imponitur poena, quae omnia sunt aliena a consílio et affinin legi: euque de causa. leges dici debent, seu... regulae, sen ordinalíones » (Ibídem, n. 6, p. 95). 58

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz