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cluir que la materia grave, por su parte, arrastra necesariamente con– silgo obligación sub mortali, aunque 1se resista a ello el mismo autor de la ley o precepto. ffin embargo, ilos Salmanticenses, no sin antes exponer la sentencia contrarfa y las razones que la recomiendan, con– cluyen que los prelados y legisladores humanos tienen autoridad y competencia para dirsmJnuir la gravedad ob!ligatoria de sus leyes y pre– ceptos de tal man•era que obliguen sub veniali aunque su materia sea realmente grave: « Sed difficultas est ·an legi:slator possri.t facere quod materia gravis ab ipso imperata solum oMi.get ad veniale? Prima sen– tentia negat, eo quod voluntas superioriis requiratur ad ponendam ob1i– gationem in genere; gravitas vero obliigatioois ex gravitate vel 1evitate materiae dependet. Unde siout faoere non potest quod materia levis graviter obHget, ita nec quod grav.is materia levem solum obligatio– nem indUJcat. Unde sicut esset lex irrabionabHils, quae obHgaret graviter in materia levi..., ita esset propter eandem rationem lex irrationabilis, si in mateJJia gravi levem solum oMiga:ti!onem imponeret. Et confu– matur, quia obligatio sequitur tanquam passa,o ad naturam legis: ergo quamvis sit in potestate legislatmfa legem condere vel non: semel ab ipso condita lege, non est Iln eius potestate, quod non ohliget: ergo nec quod ta1iter vel taliter obldget, nisi iuxta quantitatem materiae... Nostra tamen conclusio sit posse legislatorem gravem materiam sub levi. obligatione praecipere, et ideo in pluribus religionibus leges ferun– tur solum ad culpam levem ob1igantes, tametsi circa gravem materiam versentur... Et ratio est quia tata legis obligatio ex legislatoris volun– tate dependet... Unde quamvis materia de se sit capax maioris obli– gationi1s, .potest a !Jegislatore coar,ctar,i ut ad levem dumtaxat culpam ohliget... Unde siout potes<t rem gravem solum sub consilío proponere, vel solum obligando ad poenam praecipere, sic pot:est materiam gra– vem solum sub obligatione culpae venialis imperare» 116 • Finalmente los Salmanticenses admiten leyes puramente penales, si bien no se pronuncian daraimente sobrn su valor, es decir, sobre si! merecen consriderarse como verdaderas leyes o preceptos. Dejando de lado este aspecto, los Salmaticenses creen justificar su existencia fundándose en que la pena o castigo no supone necesariamente culpa moral, puesto que es suficiente la culpa política o civil 117 , y en que la 116 Ibídem, n. 19 s. 117 Ibídem, n. 52, p. 23, « Ad incurrendam poenam, quantumvis gravem, non requiritur culpa mortalis: sufficit civilis et política... Expediens quippe est multo- 40

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