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Íeyes y preceptos y ia gravedad de sus transgresiones? La respuesta de Patuzzi es decididamente negativa. Así, comienza afirmando, en general, que las leves y preceptos que ,recaen sobre materia absoluta o relativamente grave, obligan sub mortalí, del mismo modo que obli– gan sub veniali los que recaen sobre materia leve en abstracto o en concreto~ porque la gravedad o levedad de las transgresiones está en proporción con la magnitud e importancia de la mater:i-a: « Si itaque legum materia grnvk sít vel a:bsolute vel respective ad finem legis~a– toris sive ad commune reipublicae bonum. .. , eae obligant sub gravi peccato: secus sub levi. Ratio es,t quia gravitas aut levitas culpae sub qua leges obligant, debet esse propo1·tíonata mater~ae legum ipsarum: adeoque s.i legis materia vel absolute vel respective gravis aut levis sit, grave quoque vel leve peccatum erit eiusdem transgressio » 89 • Y no contento con esta enseñanza general, Patuzzi concluye, más concretamente, que los prelados y legisladores humanos no pueden absolutamente obligar sub mortali en una materia realmente leve mi– rada en su conjunto, ni sub veniali en una materia que absoluta o rela– tivamente sea grave. Patuzzi no ignora que existe una opinión con– traria con respecto a este último punto; pero estima que la tesis que él enseña es communior inter theologos míhique certa: « Legislator humanus non potest nec materiam absolute aut respective gravem praecipere vel prohihere sub levi culpa, nec levem sub culpa gravi. Quoad priorem partem attimet plures authores... partem affirmantem tuentur. At sententia negans communior est inter theologos mihiqne ceria, si materia legi subiecta omni ex parte gravis sit nullaque occur– rat circumstantía vi cuius levior evadat » 90 • La impotencia de los prelados y legisladores humanos para obligar sub mortalí en materia leve y sub veníali en materia grave, proviene dei mismo derecho divino que no tolera un tal proceder 91 • 89 Ibídem, cap.. 9, n. 5, p. 95. 90 Ibídem, n, 7. 91 Ibidem: « In potestate quidem legislatoris est ferre aut non ferre legem... Caeterum si legem conch,t, materiae gravitati lex consentanea sit oportet divinam– que legem imítari debet iuxta cuius immutabiles regulas, quae absolute aut respective sunt gravia, sunt etiam sub gratJ! obligatione praec1píenda vel prohi– benda. Quod hac anirnadversioue confirmari valet: legislator humanus, dum veram ac proprie dictam legern i.nstituit eamque de re absolute et spectatis circumstantiis omnibus gravi, hoc ipso divinurn preceptwn de obedienli:1 praestanda superioribus_ in materia gravi versaiur. Porro omnia divina praecepta quae versantur in materia gravi, gravem qnoque obllgaiionem infemnt, quae per nullius hominís voluntatem 30

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