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tienen que limitarse siempre a éoncretizat y determinar el contenido de la ley divina? Con respecto a las leyes ahsólutas que obligan a todos los cristianos, como son la sanctificación de las fiestas, el ayuno, la confesión anual y comunión pascual, advierte que más que nuevas leyes son determinación del derecho divino por la que el legislador eclesiástico no hace otra cosa que fijar el tiempo para su cumplimiruto: « Leges absoluta impositae omnibus christianis, vix inveniuntur aliae quam quatuor, nimirum de servandis festis, et de servandis ieiuniis, de confesione singulis annis semeI facienda et de sacra communione haben– da in paschate. Caeterae omnes, quibus pleni sunt torni concilioru:n et libri iuris canonid, vel non sunt leges sed admoni,tíones ve,l piae i:nfff:i• tutiones sine oblígatfone ad culpam... Vel sunt leges conditiondes... Quod autem attinet ad gravi.tatem legum.. ,, ex quatuor nostris legihus nulla est quae non sít potfos determinatio iuris divíni quam novill lex penitus: nam iure div,ino tenemur aliquod tempus dedicare cultui Dei, et aliquando ieiunare, confüeri et communicare. Itaque Pontifices solum determ.inaverunt tempora >~ 43 • De modo más terminante y universal aplica el santo doctor este principio a las leyes civiles. Efectivamente; éstas, si realmente son justas, tienen que ordenarse a la caridad que es fin de todo precepto, puesto que toda ley civil justa no puede ser otra cosa que una con– clusión o determinación de la ley divina: « Ula lex divina mag:is obligat cuius violatio est magis contraria fini legís, idest, charitati...; sed lex humana etiam hahet pro fine charitatem et ordinat media ad hunc finem; quod enim ait apostolus (1 Tim. 1,5) finis praecepti est charitas, de omni praecepto intelligitur, et patet, nam lex civilis iusta se-nper 6'st vel conclusio vel detetminatio legis divinae moralis: ergo h~bent eundem finem, et solum in hoc videntur dHferre quod lex humana dirigit actus humanos in ordine ad actus exte,rnos dUectiionís...: lex autem dirigit etiam in ordine ad internos actus chari.tatis » 44 • Debemos, pues, conclui:r que la competencia de la autoridad civil en sus leyes y preceptos debe limitarse a determinar y concretizar el contenido y exigencias de la iley divina. Supuesto lo dicho, interesa ahora conocer el origen de fa grave– .dad de las leyes y preceptos y de sus correspondientes transgresiones. 43 Ibídem, lib. 4, cap. 18, p. 516. 14 foEM, De membris Ecclesiae, ibídem, p. 323. 17
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