BCCCAP00000000000000000001339

94 Elizondo suis Quaestionibus quodlibetalibus :et in Summa theologica scripserat verba aliquantulum confusa et franciscanis iniuriosa sub hoc respectu, contra quae etiam videtur hoc in loco Nicolaus III locutus fuisse (160). In fine numeri 3 romanus pontifex, solutionem quaestionis post argumentationem proponens, iterum confugit ad bullas Qua elongati et Ordlnem vestrum: Exiit Declaramus quod ex professione eiusdem re– gulae fratres ipsi ad ea tantum evangelica ob– servanda consilia sunt adstricti quae in ipsa regula praeceptorie vel Quo elongati Unde scire desiderant an ad alia evangelii te– neantur consilia quarn ad ea quae in ipsa regula praeceptorie ve! inhibi– torie sunt expressa ... Nos autem breviter re- Ordinem vestrum Dicimus quod per eamdem regulam, quoad observationem evangelii quam iniungit, non nisi ad ea dumtaxat evange– lii consilia tenemini quae in ipsa regula praecep- vovens aliquam regulam sic profitendo ut si transgrediatur quodcumque contentorum in illa peccet mortaliter, dicendum est quod verum est de his qui profitentur secundum regulam obedientiam, ut iam declaratum est; secus esse vide– tur de his qui absolute projitentur regulam, nam tales videntur se obligare ad omnia quae contenta sunt in regula ... Nec vituperat frater Thomas modum profitendi, quod alíquis profitetur regulam absolute, sed dicit quod securior modus est pro– fiteri obedientiam secundum regulam, quia profitens regulam absolute videtur se obligare ad omnia quae continentur in illa, sicut et regulam promittit se ser– vare>> GLoRrnux, Le Correctorium corrupiorii << Sciendum •>, Paris 1956, in H- 11, a. 14, pp. 279, 281s). (160) ,, Est ergo considerandum quid sit illud ad quod religiosus voto pro– fessionis se adstringit. Et si quidem religiosus profitendo voveret se regulam ser– vaturum, videretur se obligare voto ad slngula quae continentur in regula, et sic contra quodlibet eorum agendo peccaret mortaliter. Et ex hoc sequeretur quod religionis status esset religiosis in laqueum peccati mortalis, quod vix aut num– quam possent declinare. Sancti ergo patres qui ordines instituerunt, nolentes homi– nibus inicere damnationis laqueum, sed magis viam salutis, ordinaverunt talem professionis formam in qua periculum esse non posset, sicut in ordine fratrum praedicatomm est cautissima et securissima forma profitendi, qua non promittit servare regulam, sed obedientiam secundum regulam >> (S. THOMAS, Quaestiones duodecim quodlibeiales, Venetiis 1593, Quodlibetum, 1, q. 9, a. 20, t 6rb). Cf. Sum– ma theol. H-II, q. 186, a. 9 ad L

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz