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(10) P. CARMELO DE ITURGOYE.N 55 !mago Dei invisibilis, primogenitus omnis creaturae; quoniam in ipso condita sunt universa in coelis et in terra, visibilia et invisibilia, .sive throni, sive dominationes, sive principatus, sive po;testates; omnia per ipsum et in ipso creata sunt, et ipse est ante omnia et omnia in ipso constant. lpse est caput corporis ecclesiae, qui est principium, primogenitus .ex mortuis, ut sit in omnibus primatum tenens,· quia in ipso complacuit totam plenitudin.em inhabitare et per eum reconci– liare omnia in ipsum, pacifica,ns per sanguinem crucis eius sive quae in terris, sive quae in coelis sunt (16). De este Cristo redentor habla el B. J. Duns Escoto, cuando escribe: Dico· tamen quod lapsus non fuit causa praedestinationis Christi. 1mmo etsi nec homo nec angelus fuisset lapsus, nec plures homines creandi quam solus Christus, adhuc fuisset Christus praedestinatus sic. Istud probo; quia omnis ordinate volens, primo vult finem, deinde immediatius illa quae sunt fini immediatiora; .sed Deus est ordina– tissime volens: ergo sic vult. Primo ergo vult se, et post se imme– diate, quantum ad extrinseca, est anima Christi; ergo primum post -velle . intrínseca, voluit gloriam istam Christo: ergo ante quodcumque meritum aut demeritum praevidit Christum sibi esse unieridum in unione suppositi (17). N ec est verisimile tam summum bonum in entibus esse occasiona– tum propter minus bonum solum; nec est verisimile ipsum prius praeor– ,dinasse Adam ad tantum bonum quam Christum, quod tamen sequere– tur, scilicet quod praedestinando Adam ad gloriam, prius praevidisset ipsum (18). Dios es la caridad, el amor infinito. Por tanto se ama infi– .nitamente, necesariamente, puesto que su esencia es amar : Pri:,.. mo diligit se. Amarse que es darse infinitamente y tenemos el misterio de la Trinidad beatísima. · Pero es una caridad, un amor perfecto, liberal, desintere– sado, y no necesariamente sino libremente ama y se da a se– res que a su vez le amen; se ama -empero, ama y se da ordena– damente, volcándose, si así se puede hablar, en un ser, en una natu– raleza y uniéndola consigo en unidad de persona, la primera de las creaturas, el summum Dei opus, Jesucristo; y en Jesucristo y por Jesucristo y para Jesucristo todo lo creado y en Jesucristo y por J esuc;:risto todo para El, para su gloria. (16) Col. 1, 15-20. (17) Cf. Op. Paris. III, d. 7, q. 4, ed. cit., p. 14. (18) Cf. Op. Oxon. III, d. 7, q. 3, ed. cit., p. 6.

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