BCCCAP00000000000000000001327

El « tractatus de praeceptis » 189 existen otras, que no se incluyen directamente en ninguna de estas modalidades, mas deben reducirse a alguna de ellas 32 • Por múltiples causas pueden derivarse hacia los preceptos: por su significado (los verbos iniungere, teneri, debere puesto en forma principal) 33 ; por su materia o profesión (todo lo relacionado con los tres votos esenciales) 34 ; por su común observancia, como la re– citación del oficio div,ino 35 ; pour su especial costumbre, como el ayuno de la cuaresma de Navidad 36 ; por haberse consultado al ro– mano pontífice y obtenido la consiguiente declaración 37 ; por su manducare", cap. 3 in fine; quedam expresse monitoria, ibi: "Consulo, moneo et exhortor Fratres ut quando vadant per mundum", etc., cap. 3° » (HUBERTINUS DE CASALE, Super tribus sceleribus, en AFH 10 [1917] 133). 32 « Alia sunt que non expressam habent monitionem seu exhortationem, nec expressam informationem, nec expressum preceptum, nec expressam prohi– bitionem vocaliter, utpote de divino officio et ieiunio, cap. 3° in principio; item "quod Fratres nichil sibi approprient, nec domum, nec locum", cap. 6°; item quod "non predicent in episcopatu", etc., cap. 9°, et similia. Et ista verba sunt reducenda ad aliquem dictorum modorum quatuor predictorum, scilicet per equipollentiam vel ad modum preceptorium vel ad modum inhibitorium, vel ad modum instructorium, vel exhortatorium » (IBrn., p. 133). 33 « Videamus igitur que reducuntur ad preceptoria vel inhibitoria et que dicuntur illis equipollentia, et indicemus exhortatoria vel monitoria. Equipol– lentia preceptis vel inhibitoria dici possunt verba diversis de causis et ratio– nibus. - Primo ratione significationis, utpote verbum iniungo, ut ibi: "Ad hec per obedientiam iniungo Ministris". Item verbum teneantur, ut ibi: "Teneantur Fratres peccantes ad Ministros recurrere", etc., cap. 7°; item cap. 8° per totum de habendo Ministrum Generalero et de obediendo ei et de eundo ad Capitulum generale et de alio eligendo, etc. Item verbum debent principaliter positum in clausula, ut ibi: "Fratres debent infirmis servire, sicut vellent sibi serviri", cap. 6°. Principaliter dico, quia aliquando ponitur incidenter et materialiter, ut ibi: "Set attendant quod super omnia desiderare debent habere spiritum Do– mini", etc.» (!BID., p. 133s.). 34 « 2° Ratione materie vel profexionis, quia Fratres non simpliciter vel inde– terminate promittunt ea vota, scilicet paupertatis, castitatis et obedientie, ut dictum est supra, set secundum Regulam fratrum Minorum, prout ea valde arte prosequitur et hac ratione omnia talia verba ad castitatem, paupertatem et obedientiam pertinentia, sunt equipollentia preceptoriis et inhibitoriis iudicanda, ut sunt verba de parcitate et vilitate vestium, cap. 2°; item quod "Fratres nichil sibi approprient, nec domum nec locum" » (IBID., p. 134). 35 « 3° Ratione communis abservationis, ut: "Clerici faciant divinum offi– cium" » (IBID., p. 134). 36 « 4° Ratione specialis consuetudinis, ut: "Fratres ieiunent a festa Omnium sanctorum", hec enim communiter observantur inter omnes religiosos, quod ipsi faciunt divinum officium et ieiunant » (IBID., p. 134). 37 « 5° Ratione consultationis et declaratianis, ibi: "Fratres non predicent in

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz