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El « tractatus de praeceptis » 187 exposición de la regla 24 , distingue tres clases de preceptos, según estén ordenados con los términos praecipere, teneri u otros equiva– lentes 25 • Olivi separa netamente los preceptos de los consejos. Aunque es difícil, a veces, concretarlos, ciertamente pertenecen a la primera categoría las cláusulas impuestas por los verbos praecipere, teneri y otros, según la intención de la regla 26 , y a la segunda, aquéllas en las que aparecen los términos consulo, moneo, licentia, concessio... 2 7. precepti, maxime si cum deliberatione sit, semper est cum culpa mortali » (IBID., c. 2, p. 180). « Sed hoc probatiores constat posuisse doctores, quod aliqua in regula sunt precepta, in quibus nec preceptum nec tentio nominatur » (!BID, C. 2, p. 185). 24 Sobre la verdadera paternidad del comentario de la regla atribuido a san Buenaventura véase nuestro artículo, con la bibliografía allí citada: DtJctrinales regulae franciscanae expositiones usque ad annum 1517, en Laurentianum 2 (1961) 465-467. Además: C. HARKINS, OFM The A•uthorshi¡: of a Commentary on the Franciscan Rule published among the Works of St. Bonaventure, en Fran– ciscan Studies 29 (1969) 157-248; S. CLASEN, OFM, Bonaventuras Expositio super regulam fratrum minorum, en S. Bonaventura 1274-1974, vol. II, Grottaferrata [1973], p. 531-570; B. DrsTELBRINK, OFMCap., Bonaventurae scripta authentica dubia vel spuria critice recensita, Roma 1975, p. 47s. 25 « Praeceptorum autem istorum tria sunt genera: in quibusdam enim poni– tur expresse praecipiendi verbum, ut prae ceteris commendentur =---l Aliud est genus praeceptorum, quibus additur verbum tentionis vel debiti vel aliquod simile, ex quo obligatio declaratur [...]. Est etiam tertium genus, ubi nec additur praecipere nec teneri, sicut patet in secundo capitulo in pertinentibus ad receptionem ad Ordinem venientium, et in tertio in spectantibus ad divinum officium et in pluribus aliis consequenter, ubi multa exstant praecepta ex intentione mandatoris » (S. BüNAVENTURA, Expositio super regulam fratrum mi– norum [ed. Opera omnia, vol. VIII, Ad Claras Aquas 1898], c. 12, p. 436s.). 26 « Precepta autem regule non sunt solum illa in quibus ponitur verbum precepti aut tensionis, set etiam onrnia il!a que ex intentione et condictione regule et ex subsistentia necessaria sui status apparent esse de substantiali integritate ipsius, ita quod eorum transgressio ledit notabiliter ipsum statum » (P. I. ÜLIVI, Queritur an vovens evange!ium vel aliquam regulam simpliciter et absque determinatione teneatur observare omnia que in eis sunt contenta, ita quod semper peccet mortaliter contra quodcumque illorum agenda [ed. F. M. DELORME, OFM, Fr. P. l. Olivi quaestio de voto regulam aliquam profitentis, en Antonianum 16 (1941) 131-164], p. 161). Olivi, en su exposición de la regla, remite a la cuestión que acabamos de mencionar: « Promittentes virnm istam etc. Quomodo hic modus profitendi sit perfectissimus et valde securus et quomodo non ad· omnia uniformiter obligat satis ut aestimo est ostensum in quaestione: An vovens evangelium vel regulam teneatur ad omnia quae sunr in evangelio ve[ regula sic promissa » (P. I. ÜLIVI, Expositio super regulam fratrum minorum [ed. D. Fwoo, OFM, Peter Olivi's Rule Commentary, Wiesbaden 1972], c. 2, p. 130). 27 « Quamvis autem difficile videatur expresse determinare de omnibus que cadunt sub precepto et que sub consilio, ad minus de illis clarum est quod sub

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