BCCCAP00000000000000000001325

386 Elizondo especifica y concretiza, ofreciendo, por primera vez, un resumen breve y claro de aquélla. De ahí, la importada y el influjo del autor. Su finalidad directa no es, como la de otros expositores, declarar o comentar la norma de vida, sino agrupar cada una de sus cláusulas o ideas en distintos apartados, con el fin de que mejor la graben los buenos religosos y sea, a la vez, acicate para los negligentes 7 • Distingue siete modos o partes, a los que puede reducirse aquélla 8 • En el primer apartado, Gonzalo trata de los preceptos expresos o eminentes (así los llama). Son ocho 9 • 1) no abandonar la fraternidad (c. 2 de la regla); 2) no recibir dinero ni pecunia (c. 4); 3) no apropiarse de cosa alguna (c. 6); 4) obedecer a los ministros (c. 10); 5) no tener sospechosas campañías o consejos de mujeres (c. 11); 6) no entrar en monasterios de monjas (c. 11); 7) no ser padrinos de hombres o de mujeres (c. 11); 8) pedir un cardenal protector (c. 12 ( 10 ). 7 « Totam ergo regulam vovimus et prom1s1mus servare, partim ad obser– vantiam intellectivam, partim ad reverentiam regularis discipline. Duabus tamen de causis regula ad certa puncta sine magnis glosis sic est reducta, ut studiosis et sollicitis ipsam servare hoc sit breve compendium ad retinendum in memo– ria, et negligentibus seu transgressoribus sit directorium seu potius repercus– sorium ad penitendum in conscientia » (GUNDISALVUS, Tractatus, h. 100v). ( 8 ) « Sed tamen ipsam servamus si secundum intentionem beati Francisci mandatoris et conditoris servamus, qui distinguit et certos modos posuit in regula ipsam servandi; ad quos modos omnia ista sunt reducibilia que scripta sunt in eadem. Nam in regula nostra sunt quedam que vocantur precepta sub nomine precepti eminentia. Quedam que vocantur preceptis equipollentia. Quedam que vocantur precepti vim habentia. Quedam que vocantur admoni– tiones que docent bonum facere. Quedam que vocantur admonitiones que do– cent malum fugere. Quedam que vocantur libertates regule. Quedam que vocan– tur conditiones volentium ad ordinem intrare. Et istis septem modis tota re– gula perficitur » (GUNDISALVUS, Tractatus, h. 98v). • « Primo in regula sunt quedam que sub nomine precepti sunt expressa et eminentia, et illa vocantur precepta; quorum observantia est necessaria et transgressio est mortalis et nullum excusat, sed orones ligat ad plenam ipso– rum observantiam; et de talibus conditor posuit numero octo, que per regulam sunt dispersa» (GUNDISALVUS, Tractatus, h. 98v). 10 Y termina le enumeración adviertiendo: « Nota etiam quod generale pre– ceptum est omnibus de vivendo in obedientia, sine proprio et in castitate » (GuN-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz