BCCCAP00000000000000000001158

De oratione, extrema-unctione, et confessione 77 haec verba explicantur a pl~risque de forma Sacramenti, quae postea v. r5 dicitur ce oratio fidei n, qua invocatur Dei misericordia super aegrotum ( 1 ). Quod dicitur ce super eum )) 1 ibt'autóv, potest intelligi litteraliter de habitu corporis orantium presbyterorum, nempe; orent inclinati versus eum (Belser), intentionem orationis in ipsum dirigentes (Meinertz); vel potest sumi ut locutio brachy– logica, pro ce orent imponentes manus super eum )), (Bardenhewer, Chaine, Estius, etc.) ( 2 ). ce Ungentes eum oleo)): his verbis indicatur materia tam remota (oleum) quam proxima (unctio) huius Sacramenti. Per oleum in– telligitur utique illud ex olivis, quod unice intelligebatur cum di– cebatur oleum. Propter ;;uas proprietates medicinales adhibebatur oleum út remedium therapeuticum .in multis morbis, et etiam Apo:,toli eo ttsi sunt ad curandos infirmos, ut refert Me 6, 13. Nil dubium quin hoc fecerint ex mandato ChrisH, qui ce eos misit prae– dicare et sanare infirmos )) (Ii~ 9, 2). Rae potestate thaumaturgica instructi Apostoli, ce ungebant oleo multos aegros, et sanabant )) (Me l. c.). Sed cum hoc faciebant nondum erant sacerdotio initiati, et eorum actio non erat sacramentalis: ideo dicit Concilium Tri– dentinum in hoc textu Marcí Sacramentum Extremae Unctionis tantum insinuari; quatenus unctio illa qua sanabantur corpora, elevanda erat ad dignitatem sigui efficacis gratiae, id est, Sacra– menti, in quo unctio olei in corpore non est nisi signum visibile unctionis invisibilis animae per gratiam Spiritus Sancti. Roe Sst– cramentum instituerit Christus post sttam Resurrectionem, et circa illud Apostolos convenienter instruxerit, dumper dies quadraginta de rebus ad regnum Dei pertinentibus (ta :n:eQl ti'j,;; ~mn1..eíac;· t. Beoií) cum ipsis locutus est (Act r,3). Tandem Iacobus, a Spiritu Sancto motus, huius salutaris Christi instituti scriptam memoriam Ecclesiae reliquit, eius usum enixe :fi.delibus commendans. At Iaco– bus non praescribit usum olei propter suas virtutes therapeuticas, quae non ad omnes sed aliquas tantum infirmitates se extendebat, dum hic quillibet infirmus monetur advocare presbyteros qui eum ungant: nec isti vocantur tamquam medid, ut remedium naturale .. ( 1 ) Forma deprecatoria ab Ecclesia adhibita, est: « Per istam sanc– tam unctionem; et per suarn piissimam misericordiam indulgeat tibi Dominus quidquid. . . deliquisti >>. ( 1 ) Origenes pro« orent super eum "habet: «et imponant ei manus »: Hom. 2 in Lev. 4 (P. G. 12, 418 s).

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz