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De Clementis VIII quadam concessione 475 cuius registri exemplar, multis aliis iam deperditis, in archivo gene– rali observantium adhuc invenitur (25). Ideo concessionis existentia certa dicenda est (26). (25) Registrum III familiae cismontanae 1600-1613, sub signo Ms. I/31,. fol. 13xr-1.32r (in numeratione antiqua: fol. 154r-155r). Circa archivum generale observantium vide B. PANDzié, OFM., L'archivio generale dell'ordine dei frati mi-• . nori, in Jl libro e le biblioteche II, Romae 1950, 223-237. (26) De hac concessione minus recte loquuntur Holzapfel et Lazarus ab Aspurz. « Anno 1600 Romae e:ectus est Franciscus Sousa... Ipse, ex causis adhuc ignotis, procuravit sibi declarationem pontificiam, qua superioribus licebat dispensare a. praeceptis regulae, ita ut ·in casu transgressionis poena statuta luenda quidem esset, peccatum tamen non committeretur. Patet ex hoc eum auferre voluisse de– clarationem Clementis V de praeceptis regula.e sub gravi obligantibus, quae ideo in posterum non plus valuissent quam praecepta in regulis aliorum ordinum. Atta-· men illud edictum non est publicatum, quia timebant ne fratres negligentes ea abuterentur, immo capitula sequentia firmiter asseverarunt se in declarationibus, Nicolai III et Clemen:is V permansura esse neque admissura dispensationem ali– quam a regula » (H. HoLZAPFEL, Manuale historiae ordinis, 279 s.). « Bajo Fran– cisco Sousa de Toledo (1600-1606) estuvo a punto de tomar un giro totalmente, nuevo el derecho regular interno, con la declaración pontificia, obtenida por el general, en virtud de la cual los superiores podrían dispensar de los preceptos de, la regla, y éstos no obligarían bajo pecado, sino que serían meramente penales, como en las reglas de las demás órdenes. Con ello Clemente VIII vendría a anular la declaración de Clemente V sobre ·la obligatoriedad de la regla· franciscana bajo pecado grave. Pero la nueva declaración no llegó a promulgarse; muy al contrario, los siguientes capítulos generales renovaron la decisión de la orden de atenerse a.. las declaraciones clásicas, sin admitir jamás dispensa alguna acerca de la regla >~ (LÁZARO DE AsPURZ, .lfanual de historia franciscana, 175).

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