BCCCAP00000000000000000001133

480 Elizondo III. - QuAESTIONES QUAEDAM CIRCA CLEMENTIS VIII CONCESSIO– NEM Circa hanc Clementis VIII facultatem, certe magni momenti, non paucae exsurgunt quaestiones: r) concessio estne data vivae vocis oraculo an rescripto?; 2) si rescripto, utrum in forma gratiosa an commissoria?; 3) estne regulae declaratio an dispensatio seu re– laxatio?; 4) abrogatne constitutiones fundamentales Exiit qui se– minat Nicolai III et Exivi de paradiso Clementis V an saltem illis derogat?; 5) estne abrogata alio documento pontificio?; 6) possuntne hodie ea uti observantes, conventuales et capuccini? r. - Utrum concessio Clementis VIII sit oraculum an rescriptum Haec est prima quaestio et quidem non parvi ponderis, nam aliter esset tractanda, si concessio vivae vocis oraculo, aliter si res– cripto facta est. Et videtur dicendum hic non agi de oraculo, sed de rescripto. Verum est initium documenti simile esse aliis vivae vocis oraculorum attestationibus, petitionem concessionemque fieri in foro conscientiae tantum (ut habetur in multis oraculis), primam ad romanum ponti– ficem supplicationem oretenus factam esse ideoque et pontificis con– cessionem; quod, etsi documentum expresse non affirmet, nihilomi– nus ex contextu liquido apparet, cum secus altera supplicatio scripto data non explicetur. Certum est alteram supplicationem scripto propositam esse, nam incipit verbis consuetis, prosequitur terminis acceptis et concluditur clausulis receptis (« Sanctissimus vero dominus his omnibus lectis et examinatis... )) ). Ad maiorem rei securitatem ipse minister gene– ralis, in praefatione, advertit se hanc alteram facultatem petiisse ne « deinceps aliqua relinqueretur dubitandi ratio [tam] circa petitio– nes quam pontificis concessionem >>. Habemus igitur primo quoddam vivae vocis oraculum, et se– cundo, pontificium rescriptum; sed in praxi, quoniam rescripta sunt

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz