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CLEMENTE V EN LA l-IISÍORIA DE LA MORAL 669 en modo imperativo o, finalmente, verbos comunes 40 • Más aún; el beato Angel de Chivasso, fundándose en la autoridad de la clementina Exiví de paradiso, rechaza la opinión según la cual los religiosos estarían obligados bafo precepto al cumplimiento de cuanto contienen sus pro– pias reglas, aunque apareciera formulado en forma de consejo o moni– ción: « Utrum religiosus teneatur de praecepto ad omnia quae conti– nentur in regula quam profitetur? Henricus de Gandavo... tenet, quod cum quis simpliciter promittit aHquam regulam servare, quod tenetur ad contenta in ea omnia, etiam sub monítione sicut ad praecepta. Sed istud non credo verum... Et hoc est expresse contra clementinam Exivi... Et ideo dico quod simpliciter promittens regulam... quod talis non te– netur nisi ad tria vota secundum quod modificata sunt in illa regula praeceptorie vel inhibitorie seu sub verbis aequipollentibus, alias non de praecepto sed de annexo consilio » 41 • En resumen y como conclusión de esta breve exposición del beato Angel de Chivasso merece que destaquemos la frecuencia con que recurre a la clementina Exívi de paradiso 42 y, sobre todo, el recono– cimiento de la validez de sus principios no sólo para resolver los pro– blemas referentes a la gravedad de las prescripciones de las diversas reglas religiosas 43 , sino también - como lo hemos indicado anterior– mente -- los referentes a cualesquiera otras leyes eclesiásticas. 40 B. ANGELUS DE Cu.VASIO, OFM, Summa angetíca de casibus conscientia– libus, Venetiis 1582, pars 2, Lex, n. 3, p. 35: « Utrum lex canonica vel c¡uaelíbet alía lex seu constitutio vel statutum obligat ad mortale peccatum ex transgres– sione eius? Panormitanus... quod non semper... Considera ergo quod aut lex habet in se materiam praeceptivam et verisimílíter excogitatam multum a statuente, et tune non cures de verbis, quia verba sunt accommodanda materiae... et sic die quod inducit mortale. Si vero non constat de materia ubi quis esset certus de mente .1tatuentis quod vult inducere ad mortale, sic inducit... Aut cum nescitur de mente latoris. Tune considera quod aut verba sunt praeceptiva... sic obligat ad mortale... Aut utitur verbis ímperativi madi, et si materia non est necessaria, nec multum ponderosa, non obligat ad mortale.... Si vero materia est necessaria et multum ponderosa. sic inducit mortale... Aut utimur verbis inhibitoriis..., et sic inducunt mortale secundum Panormitanum... Aut loquitur per verba communia.. ., et sic non obligant ad mortale ». Véase también ibídem, pars 1, Inobedientía, p. 659 s. 41 Ibídem, pars 2, Religiosus, n. 28, p. 311. 42 Cfr. ibídem, pars 1, Inobedientía, p. 650; pars 2, Lex p. 35 ss.; Relígiosus, p. 311 s. No queremos dejar de notar que el beato Angel de Chivasso recurre alguna vez explícitamente a la Exiit c¡ui seminat de Nicolás III (Cfr. ibídem, pars 2, Religiosus, p. 311). 43 El beato Angel de Chivasso, después de proponer un breve resumen de la clementina E:1.ivi de paradíso, se refiere a las dificultades de interpretaci6n
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