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CLEMENTE V EN LA HISTORIA DE LA MORAL 659 creto qué verbos poseen esta equivalencia ni cuáles deben considerarse como preceptos equipolentes. A Clemente V le correspondió llenar este vacío mediante su decretal Exiví de paradiso 25 • Por otra parte, examinando más concretamente esta constitución decretal, se puede comprobar que el problema que mayormente preocu– paba a los hermanos menores se reducía casi a saber y comprender si las prescripciones regulares formuladas en modo imperativo poseían .ex vi verbi fuerza de precepto y constituían, por lo mismo, verdaderos preceptos equipolentes: « Item quia praeter ea quae expresse verbo praecepti ac exhortationis seu monitionis ponuntur in Regula, nonnulh verbo imperativi madi negative vel affirmative apposito inseruntur: hactenus extitit dubitatum an tenerentur ad ista ut ad habentia vim praecepti » 06 • Este problema no sólo no lo resolvió Nicolás III, sino que más bien lo originaron o, por lo menos, lo intensificaron ciertas expresiones genérfoas e ínconcretas empleadas por él en su decretal Exiít qui seminat. Así lo reconoce Clemente V: « Et quia, ut intel– leximus, non minuitur nunc hoc dubium, sed augetur ex eo quod felicis recordationis Nicolaus Papa tertius praedecessor Noster noscitur deda– rasse quod fratres ipsi ex professione suae Regulae sunt adstricti ad ea consilia evangelica quae in ipsa Regula praeceptorie vel inhibitorie, seu sub verbis aequipollentibus exprimuntur, et nihilominus ad eorum om– nium observantiam quae ipsis in eadem Regula sub verbís oblígatoriís indicuntur: supplicaverunt praedicti fratres, ut ad ipsorum conscientias serenandas declarare quae eorum censeri debeant praeceptís aequipol– lentía ac obligatoria dignaremur » 21 • Clemente V, por su parte, no determina ni señala verbo o palabra alguna que signifique e importe fuerza equivalente a precepto, a excepción del verbo teneantur al que la tradición franciscana atribuyó semejante valor y significado 28 • Los teólogos posteriores se encargarán torie seu sub verb·is aequipollentibus sunt expressa » (NrcoLAUs PP. III, ibídem, p. 189), dio origen a los llamados preceptos equipolentes, preceptos que no cono– cieron bajo esta denominaci6n las declaraciones pontificias anteriores. 2 " Acerca de los preceptos equipolentes y sobre la obligatoriedad de los mis– mos en la clementina Exíví de parad·iso, véaese ELIZONDO F., De praeceptís aequí– pollentíbus in regula franciscana, en Laurentianum 8 (1967) 281-348, sobre todo las páginas 319-338. 26 CLEMENS PP. V, ibídem, p. 235 s. 27 Ibidem, p. 236. 28 Ibídem, p. 238: « Ordo communiter sensit, tenet et tenuit ab antiquo quod ubicumque ponitur in Regula hoc vocabulum teneantiir, obtinet vím praecepti, et servari debet a fratribus sicut tale».
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