BCCCAP00000000000000000001114
El rito de la profesión en la Orden franciscana 183 O bien: - Qui cepit in te, Deus, ipse perficiat (Premonstr., Cisterc.). La comunidad responde : - Amen. El candidato se arrodilla ante el abad, et ambas manus suas iunctas simul ponit in manibus illius. El abad le pregunta: - Frater, reddis te Deo ad serviendum ei in societate et obe– dientia congregationis huius et ad tenendam vitam canonicam... ? - Promittis obedientiam Deo et mihi et huic sanctae congre– gationi et perseverantiam stabilitatis tuae? - Promitto. - Dominus Deus det tibi opere perficere quod voto incohare concessit. - Amen - asiente la comunidad. Tune armarius paratam debet habere regulam et refectorarius panem, quae simul accipiens abbas offert fratri, dicens: - Concedimus tibi partem et societatem fraternitatis nostrae, ut deinceps participationem tam in spiritualibus quam in corporali– bus nobiscum habeas sicut frater ... El rito termina con el beso de paz, primero del abad y luego de todos los hermanos. Así el ritual de la abadía de San Víctor (6). Entre los premonstratenses a la promesa << in manus >> prece– día la renunéia a toda propiedad y la promesa de vida en común ('7). Andando el tiempo la promissio in manus vino a unirse a la pro– f essio super altare, ya como un rito previo que tenía lugar en la sala capitular, ya dentro de la misa. Se ve claro que, en su origen, más que como ceremonia sagrada, fue considerada como acto simbólico de carácter social, por lo cual su lugar propio fue la sala capitular y no la iglesia. (6) E. MARTENE, op. cit., III, 266. (7) PI. F. LEFEVRE, Les cérémonies de la véture et de la profession dans l'Ordre de la Prémontré, en Analecta Praemonstratensia 8 (1932) 289-307; G.I. VAN DEN BROECK, De professione solemni in Ordine Praemonstratensi (Romae 1938) 27-29.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz