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mas de acercarse a la verdad, la racional, vuelve a presentar la an– títesis por la que el hombre puede acercarse intelectualmente a Dios, y que nos recuerda el texto y contexto de las Cuestiones dis– putadas sobre el Misterio de la Trinidad: "Si est ens productum ens ab alio secundum aliud et propter aliud compositum permixtum variatum alligatum diminutum ergo ens primum a se secundum se et propter se ipsum simplex purum fixum absolutum perfectum" 206 • En la col!. 10 vuelve de nuevo sobre este mismo tema y dispo– ne esta contraposición de una forma tripartita: en razón del orden, del origen y del complemento. Esta triple especulación conduce a aquel ser primero a quien representan todas las creaturas 201 • Por razón del orden, las creaturas nos conducen a Dios como "primum, summum et ultimum" 208 : causalidad, dignidad y final.idad: "secundum rationem posterioris inferioris tempoFis ad prius, ergo et primum 209 superius, ergo et ad sum– mum 210 ad aevum et aevi ad aeterni– tatem ergo ad ultimum'' 211 • 206. /bid. cfr. /bid., nn.30-32: V, 359a-b; Ibid., visio l. coll2, nn. 28-29: Ed. Delorme, pp. 88-89. 207. "Hae igitur speculationes ordinis, originis et completionlS du– cunt ad illud esse primum, quod repraesentant omnes creaturae. Hoc enim nomen scriptum est in omnibus rebus: et sunt hae conditiones en– tis, super quas fundantur certissimae illationes" (]bid., coll.10, n. 12: V, 378b); cfr. !bid., coll. 10, n. 18: V, 379b. . 208. "Secundum ordinem ergo causalitatis, dignitatis et finis omnia declarant, esse primum, summum et ultimum, scilicet in ratione finien– di" (]bid., n. 14: V, 378b). 209. !bid., n. 12: V, 378b. 210. !bid., n. 13: V, 378b. 211. !bid., n. 14: V, 378b. -83-
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