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el examen de la misma nos lo indica con prec1s1on: quia cetera ab ipso. La situación existencial creatural del hombre, su total depen– dencia respecto de Dios - precisamente para conservar esta tras– cendencia - le están exigiendo este carácter latréutico, glorificador, en el universo. S. Buenaventura lo matiza aún más en un pasaje de las Confe– rencias sobre el Hexaémeron: "Sentienduro est etia.ro piissime, quod illa essentia est ori– go omniuro, creans orones res, et quod iroroediate ab ipsa orones res procedunt. Nisi tu sentias, quod totalitas rerum ab ipso procedunt; non sentís de Deo piisime. Plato coro– roendavit aniroam suam factori; sed Petrus cororoendavit animaro suaro Creatori" 113 • No es sino un reconocimiento intelectivo - afectivo - servicial de nuestra dependencia y la de todas las cosas, del Creador m. O. 113. Hexaem., coll.9, n.24: V, 376a. La interpretación que hemos dado del pensamiento bonaventuriano sobre el sentire de Deo queda reforzada, además, por algunos textos de sus Conferencias sobre el Hexaémeron en la reportatio editada por De– lorme: "Iudicium autem rationis illuminatae est quod de Deo sentien– dum est piissime, verissime, optime. Piissime, inquam scilicet quod summa illa prima et altissima essentia sit modo nobiliori quo cogitari potest; modus autem essendi nobilissimus est quod unitas et s1mp11c1tas summae essentiae, scilicet Dei, sit in pluribus non multiplicata, non di– versificata, ita quod excedat unitatem singularis et simplicitatem univer– salis, sicut est unitas divinae naturae in tribus personis. Secundo, mens illustrata de Deo altissimo sentit verissime; verissi– mus autem modus est quod sentiatur quod omnía quantum ad totum quod sunt ab ipso sunt, ita quod in nullo aliquid sit a se ipso et ita quod materiae totalitas sit ab ipso, quia ma natura est origo immediate om– nia creans et essentiam a se exterius procedentia, ut Plato commendavit animam suam suo factori. Petrus commendavit animam suam suo Crea– tori, quia omnia gubernat, rectificat, disponit et 1llustrat..." (He:i;aem., visio 2, coll.2, nn. 23-25: Ed. Delorme, pp. 123-124). Para el tema de la communis animi conceptio, cfr. Ibid., princ., coll. 2, n.10, p.24. Es inte– resante comparar estos textos bonaventurianos con el sentido que el Corpus Hermeticum da a la pietas. Precisamente se pronuncia también contra aquellos que, pretendiendo salvar su piedad hacia Dios, le niegan el carácter de Creador de todas las cosas. Estos no sólo no salvan su pie– dad, sino que cometen la más negra de las impiedades atribuyendo a Dios como cualidad divina la falta de poder sobre las cosas: pensar de este modo es impiedad (cfr. op. cit., t. I, tract. XIV, n. 8. p. 225). 114. "Dico igitur, quod pietas nihil aliud est quam piae, primae et summae originis pius sensus, pius affectus et pius famulatus. Sum– mum bonum non potest haber! nec coll1 sine pietate. Naturaliter quae– libet res tendit ad suam originem: lapis deorsum, et 1gnis sursum, et flumina currunt ad mare, arbor continuatur cum radice, et ceterae res contlnuationem habent cum radice. Deiformis est creatura ratlonalis, quae potest redire super originem suam per memoriam, intelligentiam -64-
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