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la gramática, se basan en ciert~s reglas como en sus propios fun– damentos. La Teología, ciencia supraceleste, tiene también sus má– ximas absolutamente necesarias, evidentes, que no necesitan ser demostradas por otra alguna y que son presupuestas por todas las demás. A estas máximas se las llama elegantemente "communis ani– mi, id est multorum animorum" 30 • Por su naturaleza, unas son más sutiles y comprensibles sólo a pocas inteligencias, a los sabios; otras, en cambio, están al alcance de cualquier inteligencia. Este texto de Alano está presuponiendo, casi literalmente, otro de Boecio quien, en un breve tratado teológico corrientemente co– nocido por el título De hebdomadibus, trata de definir esta "com– munis animi conceptio". La define como "enuntiatio, quam quisque probat auditam", haciendo seguidamente distinción entre las que inmediatamente son comprendidas por el vulgo y las que exclusiva– mente pueden ser comprendidas por sólo los sabios 31 • La mejor in– terpretación de estas palabras de Boecio nos la da Gilberto de la Porrée en su Comentario 32 • nentis; et cum caeterarum regularum tota necessitas nutet, quia in con– suetudine sola est consistens penes consuetum naturae decursum; ne– cessitas theologicarum maximarum absoluta est, et irrefragabilis..." (ALANUS DE !NSULIS, Theologicae regulae: PL 210, 621-622, n. 444). 30. "Communis animi conceptio est enarratio, quam quisque inte– llectus probat auditam. Haec omnes maximas sua generalitate, cujus– cumque sint facultatis, complectitur. Eleganter autem dicitur, commu– nis animi, id est multorum animorum; ad hoc enim ut sit maxima, opor– tet ut ex natura, vel artificio in plurium notitiam veniat, ut si ad aliu~ probandum accedat, alterius probatione non egeat. Unde indemonstra– bilis, per se nota, et maxima nuncapatur. Quare recte subditur, quam quisque lntelligens probat audltam. Theologlcarum autem maximarum aliae veniunt in notitiam multorum, ...aliae in notitiam paucorum..." (lbid., 622-523, n. 444), "Communes autem animi conceptiones sequun– tur, sic dictae, quia adeo sunt evidentes, quod eas auditas statim animus concipit veras" (IDEM, De arte seu a-rticulis ca-tholicae fidei libri quin– que, Prol.: PL 210, 597). 31. "...Communis animi conceptio est enuntiatio, quam quisque pro– bat auditam. Harum duplex modus est: nam in una communis est, ut omnium hominum sit....Alia vero est doctorum tantum, quae tamen ex talibus communis conceptionibus venit... quae non vulgus, sed docti comprobat (BOETHIUS, Quomomo substantiae in eo quod sint, bonae sint cum non sint substantialia bona, liber, ad Joannem Diaconum Ecciesiae Romanae: PL 64, 1311). 32. "Communis animi conceptio est enuntiatio, quam quisque pro– bat auditam, non unius tantum, sed communis animi, id est multorum animorum vocat eam de qua nunc loquitur conceptionem; quoniam sci– lic~t, quae infinitarum, singularium, concessarum, · seu dubiar:um localis est ratio, plurimis vel natura, vel opifice logica notam adeo esse conve– nit, ut cum ad aliquid confirmandum adducetur, testimonio probationis -45-
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