BCCCAP00000000000000000001093
vamente, la única interpretación adecuada y viable del mencio– nado precepto sabático es la interpretación espiritual, ya que la literal resulta imposible al comprobarse la imposibilidad de obsevar a la letra alguna de las partes del precepto sabático. Por consiguiente, el precepto del descanso se ha de entender espiri– tualmente (9 ). Con más claridad, si cabe, y no menos pulcramente se ex– presa el gran Padre africano, san Agustín (354-430), sobre nue– stro problema. El precepto del descanso sabático recae no sólo sobre el judío, sino también sobre el cristiano, y más sobre éste que sobre el judío, porque al cristiano se manda que lo observe espiritualmente. El judío, es verdad, entendía el descanso sar bático de un modo material y carnal ; al cristiano, en cambio, se manda observar el sábado espiritualmente, absteniéndose de toda obra servil, es decir, de todo pecado. « Dicitur tibi ut spiri– tualiter observes sabbatum; non quomodo iudaei observant sab– batum carnali otio; vacare enim volunt ad nugas atque luxurias suas. Meiius enim faceret iudaeus in agro suo aliquid utile, quam in theatro seditiosus exsisteret; et melius feminae eorum die sabbati lanam facerent, quam toto die in maenianis suis impu– dice saltarent. Tibi enim dicitur ut observes spiritualiter sabba– tum in spe futurae quietis quam tibi promittit Deus... »( 10 ). Más claramente aún se expresa en otro lugar: « Observa diem sabbati, magis nobis praecipitur, quia spiritualiter obser– vandum praecipitur. Iudaei enim serviliter observant diem sab– bati, ad luxuriam et ebrietatem. Quanto melius feminae eorum lanam facerent, quam illo die in maenianis saltarent? Absit, fratres, ut illos dicamus observare sabbatum. Spiritualiter ob– servat sabbatum christianus, abstinens se ab opere servili. Quid est enim ab opere servili? A peccato. Et unde probamus? Do– minum interroga: Omnis qui facit peccatum, servus est peccati. Ergo et nobis praecipitur spiritualiter observatio sabbati »(11 ). Y no es que san Agustín, como tampoco san Jerónimo, san Gaudencio, san Ambrosio y Tertuliano (12), considere licitas en días de fiesta las faenas del campo y las demás obras o trabajos manuales y mecánicos; pero si cree que la atención (9) S.HIERONYMUS, Commentaria tn Isatam prophetam, lib.16, cap.58, en PL 24,595: « Lege praeceptum est ne in sabbatis opus servile faciamus, ne accendamus ignem ut in uno sedea.mus loco, ut illa tantum fa.ciamus opera quae ad anima.e salutem per– tinent. Quod si iuxta litteram accipiamus, penitus impleri non potest... Ex uno igitur mandato quod iu.xta litteram impossibile est, cetera. cogimur Bptrituatiter intelligere, ne faciamus servile • opus et perdamus animae Iibertatem: qui enim facjt peccatum servus est peccati; ne onus portemus in sabbato quale portabat ille qui dicit: iniqui– tates meae elevatae sunt supra caput meum, quasi onus gravatae sunt super me ». (10) S.AUGUSTINUS, De decem chordts, cap.3, n.3, en PL 38,77. (11) S.AUGUS'¡'INUS, In Ioannts Evangelium, tr.3, n.19, en PL 35,14()i, 24
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz