BCCCAP00000000000000000001053

Cornrnunitatis franciscalis evolutio historica 153 tinebant celeberrima eremitoria La Aguilera et El Abrojo. In « cus– todia » autonoma, quae maximum incrementum recepit sub Lope de Salazar, fratres sibi nomen reclusorum dabant, et re vera rigi– dam clausuram servabant, ita ut foris non exirent absque expressa et gravissima necessitate; extraneorum accessus prohibitus erat et externa communicatio per rotam fiebat ut in monasteriis monialium. Huiusmodi reclusio praesertim sacerdotes protegebat ab externo con– tactu. In qualibet domo ad summum duodecim fratres commoraban– tur (postea haec restrictio ablata est). Silentium perpetuum erat; fra– tres inter se, in necessariis, per signa loquebantur; in refectorio mensae contra murum positae erant, ita ut sedentes mutuo se videre non possent. Ad humilitatem, obedientiam et simplicitatem colen– dam plura et varia adhibebantur exercitia externa et caeremoniae, sive sponte sive a praelatis imposita. Studiis nemo vacare permitte– batur; omnes autem, etiam laici, addiscebant legere ac scribere. Of– ficium divinum ordinarie sine cantu fiebat. Maxima attentio praesta– batur orationi mentali, quae horis statutis ab omnibus fiebat per horam saltem et dimidium in communi, sed ubi unicuique placebat; privatim vero amplior oratio curabatur. Cotidie omnes labore ma– nuum per unam horam exercebantur. Clausura autem non obstabat ministeriis praedicationis et confessionis saecularium, etsi hoc valde restringebatur. Communicatio externa pro eleemosyna aliisque, quan– tum possibile, fiebat per servum ( « mozo »), aliter per fratres laicos aut clericos, nunquam vero per sacerdotes si vitari poterat. Fratre& autem non mittebantur bini et bini, sed soli, ad dissipationem ca– vendam et ad vitam clausurae melius observandam. Paupertas in aedificiis, vestibus, cibis et rebus omnibus tanta erat, ut merito ipsi gloriarentur ultra regulam progressos esse (208). Pedetentim, ob easdem causas superius numeratas, in << fami'– lia >> etiam Observantiae simplicitas prima evoluta est, et denuo apparuit e< conventus ii - cc conventuales >> substituebantur ab ob- (208) Introducci6n a los origines de la Observancia en Espaiia. Extraord. AIA 17 (r957) 17-945.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDA3MTIz