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28 mistas, y es su desprecio de los métodos y fórmulas peripatéti– cas. El engreimiento no dice bien con los átomos, los seres minúsculos de la creación. Los atomistas deberían más bien imitar la actitud de los antiguos generales romanos, que adop• taban los usos y aun los modos de vestir de los pueblos subyu– gados, para atraerse sus simpatías. Es lo que se propone el P. Casimiro. Así persuadirá más fácilmente a los escolásticos de que los átomos han resucitado de verdad, de que no eran sueños ni quimeras las doctrinas atomistas 60 • Descartes juega un papel importante en la filosofía del P. Cas1.miro, aunque no ciertamente tan primario como el ato• mismo. Donde el «Ilhistris Vin> obtiene todas las simpatías del capuchino es en el mundo de lo espiritual. Las reglas del método, la duda metódica, la ascensión dfrecta al alma y a Dios desde la idea, la concepción del alma humana como es– píritu, la teoría del animal-máquina, se incorporan a su sín– tesis. El P. Casimiro pertenece al grupo de los que vieron en la filosofía cartesiana u~ soporte providencial de la religión 61 • La gnoseología cartesiana, por otra parte, suplió las deficien– cias de la metafísica intencional del autor, de su teoría de los universales y de las distinciones mentales. Por lo demás, usa el nombre de Descartes con mucha cautela. Sus teorías espiri– tualísticas las atribuye más bien a san Agustín o san Buena– ventura, sin duda por actitud de prudencia frente a un autor puesto en el Indice; pero también, quizá, persuadido de que 60 ((••• unum tamen est quod desiderem. Tota neni.pe victoria fruootes, omnem– que Peripatum ut noxiam exosi, scholasticam methodum suhtilibus quaestionihus, quae mire ingenium accuunt refertam negligunt, despiciunt, reiciunt; imo et convitiis non semel impetunt. Modesta veritas est, oh victoriam superhire aut ali• quid boni fastidire nescia: Atomos vult propriae parvitatis non ohlivisci, et Ato– mistas resurrectionis gloriam Peripatetica veste tegere; ut manus quantum ipsa sustinet, cum iis iungant quibus videbantur infensi; ut lacilius se rationis usu gaudere persuadeant iis, a quihus ut somniis et deliriis laborantes deridehan– tur; ut denique cum iis familiariter convivant, a quihus ut spectra post ci– neres redeuntia ahire iuhehantur» (Frons operis: I, [4]). «Quid atomos ,elato despicis supercilio? non ideo contemnenda res est, quia sensus nostros molis par– vitate fugit... Sic olim generosa henignitate imperatores populorum quos sub ar• mis suhegerant et nomen et vestes sibi assumebant ut amicos et iamiam con· cives sese exhiherent his, quihus hostes nedum extraneos sese praehuerant» (lbid. U]. «Hoc igitur oneris mihi Veritatis amor imposuit, ut Átomos exhihe– rem Peripateticas, sive mm .veterum tum recentiorum placita ad Neotericae Pe– pateticae scholae methodu,n redigerem. Ut meas implorem partes vigiliis non pe· perci; non tamen is sum qui nusquam a recto tramite deflexisse arbitrer; novi enim D. Aug. 1.2. contra Donat. c. 5. asserere in nullo aliter sapere quam res se habet angelicam perfectionem esse. Sed non ingratum erit opus si te, lector he– nevole, hae qualescunque sint lucuhrationes meae ad praestantiora excitaverint. Noli vetustatem Atomistis exprohrare, quia nunquam foetida veritas, et ut ait Tertull. lib. de velan. virg., veritati nemo praescribere potest , non spatium tem– porum, non patrocinium personarum, non privilegium regionum» (lbid, [4-5]), 61 Metaph. realis, p.l, d.l, a.2 : VI, 17.
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