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mortale vel yeniale, nam quidquid est contra ipsa praecepta de se habet rationem mortalí:s peccati, nisi vel ratione surreptfonis, vel mo– dícitatis, vol ratíonabilis causae quo ad praecepta humana vel dispen– sationis superioris excusetur » 216 • J acobo Almain hace alguna vez menc10n explícita de la materia; pero es difícil encontrar en él algo concreto sobre su contenido y sobre su influjo en la gravedad de las leyes y preceptos. Almain, a diferencia de su compatriota Gersón, admite como probabíilior la doctrina que enseña que la Iglesia, y no, en cambio, el poder civil, goza de autoridad para crear leyes e instituir preceptos con obli– gación sub mortali 217 • Ahora bien; siendo así que, con anterioridad a la intimación de estos preceptos, su materia no era obligatoria ni necesaria, síguese que la obligatoriedad de dichos preceptos proviene no del objeto o materia sino de la voluntad e intención del prelado o superior 218 • Finalmente, tratando tal vez de precisar el contenido del objeto o materia, Almain aclara que estos preceptos positivo– eclesiásticos caen fuera del campo de la ley natural, si bien la auto– ridad los impone e intima por su manifiesta conformidad con ella 219 • Silvestre de Prierio sigue las huellas marcadas por el Panormitano y por el beato Angel de Chivasso. Al igual que éstos, distingue dos 216 lhidem, pars 2, Peccatum, n. 1, p. 213. 127 ALMAIN I., Expositi'o circa decisiones quaestiorvum M. Guillermi Ockam super potestate summi pontificis, Parisiis 1537, cap. 12, fol. 22,v: « Summus pon– tifex, quia est vicarius Christi, habet authoritatem ab illo cog;noscendi in suo foro de crimine, et aliquid praecipere sub obligatione ad poenam aeternam. Et non est simile de praelato civilí, puta de rege vel alío temporali íurísdíctíonem habente in temporalibus, cum talis non habeat potestatem aliquem obligare ad aliquid, cuius transgressio inducat poenam aeternam: quia non est immediate vicarius Christi, sicut summus pontifex, cui potestas: immediate ab ip~o Christo commissa et collocata est ». 218 Ibidem, fol. 21v-22r: « Potest ccmcilium genera<le ipsam Eoclesiam obli– gare ad quod prius non erat obligata... Dico ultra quod potest pcmtifex virtute potes:tatis sibi <latae condere praeceptum, cuius actio contraria erit peccatum et adaequate contra tale praeceptum summi pontificis: ita quod non erít contra praeceptum dívinum directe, neque contra aliquam alteram legem, praeterquam contra legem summi pontificis ». 219 Ibídem, cap. 13, fol. 22v-23r: « Inter praecepta, aliqua sunt pure natu– ralia, iuris pure natura1is, et i'lla sunt quae unicuique utenti ratione nota sunt, vel saltem ex eis deducibilia immediate... Alía sunt praecepta positiva, quae uní· ouique utenti ratione non sunt nota neque deducibilia ex eis in consequentia evi– denti, sed forte multum eís conformia, et propter íllam crmformítatem ab ípso superiore prae'cepta ». 77
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