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censenda sunt, nec gravant non observata; cum tamen profitentibus in praecepta, praevaricantibus in crimina fiant, sive (ut vestra vobis reddam) illis voluntaria vel factitia, istis necessaria et tanquam natu~ ralia non immerito reputantur. Ita sane necessaria dixerim, ut ex eis minime praeiudicetur necessariis rationalibusque dispensationibus » •. ¿Constituye verdaredo crimen o pecado mortal la transgresión de todo precepto? Los cuatro teólogos cuya doctrina acabamos de examinar, no han conseguido resolver ni aclarar satisfactoriamente el problema que nos ocupa; pero han mantenido fundadamente nuestras sospechas sobre la dependencia existente entre precepto y obligación sub mortali. Se hace preciso esperar hasta la segunda mitad del siglo XII para encon– trar un teólogo que se refiera y plantee el problema en sus proprios términos y, de este modo, convierta nuestras sospechas en firme con– vicción: es Ricardo de S. Víctor. Ricardo de S. Víctor (t 1173), canónigo regular de san Agustín y discípulo de Rugo de S. Víctor, puede considerarse con razón como teólogo y místico de gran valor y originalidad. Ahora bien; ¿qué enseña Ricardo con respecto a la relación existente entre precepto y obligación sub mortali? Su doctrina es absolutamente clara y no se presta a ninguna duda seria y racional: todo precepto importa obli– gación sub mortali. Examinemos sus propias palabras: « Et de primis dicamus qui per mortalia peccata a Deo disiunguntur. Omne mortale committitur agendo contra praecepta vel contra conscientiam. Quid– quid enim conscientia dictaret mortale, etiamsi veniale esset, qui hoc contra talem conscientiam faceret, mortaliter peccaret... Caetera quae fiunt mortalia, contra praecepta fiunt. Sunt autem quaedam peccata quae semper sunt mortalia, si<cut sunt odium, idololatria, veneficium, maleficium, fornicatio et huiusmodi. Ira vero, impatientia, tristitia, ava– ritia, gula, superbia, inanis gloria, detractio et multa talia non semper sunt mortalia, nisi videlicet in his aliquis peccet per gravem con– temptum vel faciat contra praeceptum, id est contra dilectionem Dei et proximi... Quandocunque ergo peccatur mortaliter, tune vel fit con– tra conscientiam, vel per contemptum vel contra aliquid quod prae– ceptum est vel prohibitum » 8 • 7 Ibídem, col. 862. s RicHARJ;>Us DE S. V1cToRE, In cantica canticorum, en PL 196, col. 481. 4
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