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ciones de modo que no obligasen en conciencia y, aún más, privarles ahora de su carácter obligatorio? El beato Humberto responde afir– mativamente: « Credo quod sic, quia in mandatis et statutis maxíme attenditur intentio voluntatfa rnandantis vel statuentis. Unde si nullo modo vult obligare quod surgat ex transgressione peccatum, rvullo modo ex transgressione sola íncurretur peccatum » 122 • Luego la inten– ción deJ legislador ejerce influjo primordial sobre la gravedad de los preceptos. Nicolás III, al declarar la regla franciscana mediante su cons– titución decretal Exiit qui seminat, ciertamente no propone ni elabora ninguna doctrina sistemática acerca del influjo que la voluntad del legislador ejerce sobre la esencia y gravedad de sus prescripciones; pero cabe notar que recurre frecuentemente a la intención de la regla y del seráfico Fundador para determinar el valor mornl de las orde– naciones expresadas en la regla franciscana 123 • Más aún; a esa misma intención atribuye el que ciertas prescripciones regulares tengan valor de precepto y otras, en cambio, de simple amonestación o consejo 124 • Nada concreto y concluyente sobre el particular nos proporciona Enrique de Gante, si no es lo que enseña acerca de los príncipes y prelados, a saber, que gozan de autoridad para imponer preceptos sobre materia indiferente i:, 5 • Ahora bien; si el objeto o materia del regulae. Et si inaequalia, quaeritur quando debent iudicari maiora vel minora? Re,spondeo:, ad iudicandum quae transgressio s1t magis culpabilis vel minus, qumque sunt consideranda... : scilicet causa, affectus, intentio, auctoritas man– dantis et ipsum mandatum... Auctoritas: quia quanto, maiorís est reverentiae mandans, tanto graviar est eius offensio. Mandatum: quia maioris mandati gravior est transgressio. Maius autem est illud quod mandans magis vtdt servarí, sive Deus sive, horno ». 122 Ibídem, n. 14, p. 46. 123 NicoLAus P'P. III, Const. decret. Exiít qui semínat diei 14 aug. 1279, en Bullarii frandscani epitome, p. 291, 2'92, 29G, 297, 298. 121 Ibídem, p. 29 1 2: « Promitto sanctum evangelíum observare... ciare v1detur promissionem huiusmodi ad alium intellectum absque init:entione promittentis. non debere perstringi, nisi llt observantia evangelii sit sicut tradita reperitur a Christo, videlicet quod praecepta ut praecepta, et consilia ut consilia a prormittentibus observanitur, quem intellectum etiam in eisdem verbis habuisse idem beatus Fran– ciscus in serie sui processus in reg~1la patenter ostendít, cum aliqua evangelica consHia inducat ut consilia, sub verbis monitionis, exhortationis et cornsilii, non– nuila vero. sub prohibitione ac verbo praecepti, per quod patet quod non fuit intentío loquentís quod fratres ex professione huius regulae ad omnia consilia sicut ad prnecepta evangelica tenerentur ». 125 HENRJcus GANDAVENs1s, Quodlibeta magístri Henríci Goethals a Gandavo. Louvain 1961, quodl. 6, q. 17, fol. 23Sr: « Humana pmecepta quae per se sunt 45
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