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muy convencido de la existencia de este precepto en sentido estricto; sin embargo, en obsequio a la iinterpretación común de la Iglesia, lo acepta rendidamente: « Et scito quod, nisi communis christiianae Ec– clesiae interpretatio susciperet statutum ieiunii esse non simplex statu– tum, sed habere vim praeceptivam, stricte sumendo praeceptum, ve– rum procul dubio esset quod non nisi propter contemptum transgressio ieiunii esset peccatum mortale... Et haec dixerilm quia, ex vi verborum, nullibi ieiunium ecclesiasticum invenitur praeceptum, loquendo de praecepto strícte » 86 • Ni es otra la doctrina que encontramos al estudiar el valor moral de las prescripciones regulares. Efectivamente, su transgresión consti– tuye pecado mortal, si la regla las impone ba¡o precepto estricto 87 • A idéntica conclusión se llega partiendo de los términos con que se expresan los preceptos. Es verdad, como lo hemos indicado más arriba, que Cayetano no encuentra en la terminología empleada por el legisla– dor una prueba demostrativa de la existencia o no existencia de un pre– cepto grave; sin embargo, admite y propone como principio razonable que donde se emplea el término precepto, tratándose de prescripciones jurídicas, allí se encierra obligación sub mortali 88 • En cambio - y ello distinguitur contra consilíum et non praeceptum... et propterea quantum est ex iure scripto, nullum cognosco intervenire mortale pecoatum in fractione ieiunii Ecdesiae, si desit contemptus ». Con palabras muy semejantes se expresa en sus Comentarios a la Summa theologica, 2.2., q. 147, a. 3, en Sanctí Thomae Aqui– natís opera omnía, t. 10, p. 157, n. 5. 86 Ibidem, t. 10, p. 157, n. 5. 87 Ibidem, 2.2., q. 186, a. 9, en Sanctí Thomae Aquinatís opera omnia, t. 10, p. 501, n. 1: « Distinguuntur siquidem in littera quatuor genera contentorum in regula. In primo sunt actus virtutum qui communiter sunt in praecepto... In secundo sunt actus virtutum qui communiter sunt in consilio... In tertio sunt exteriores observantiae quae sunt prima materia trium votorum... In quarto sunt rdíquae exteriores observantiae regulares, ut abstinere a carnibus, uti laneis ad carnes, et huismodi... De quarto autem [dicitur] quod non est [transgressio] mortalis, ni.si propter oontemptum regulae... vel propter praeceptum a regula vel praelato factum ». 88 [bidem, p. 503, n. 10: « Rationabile autem videtur quod ubi in iure invenitur vocabulum praecepti, ibi sit obligatio ad mortale. Quia in dicta Cle– mentina Exivi de paradiso, praesupponitur praecepti vocabulum obligatorium esse ad tale praeceptum: ita q uod non continetur ibi tanquam aliquid peculiare illius regulae, scilicet Minorum, quae ibi exponitur; sed tanquam commune quid omnibus supponitur, ut patet intuenti. Dixi autem hoc esse rationabile, propte,r dictam auotoritatem iuris canonici: et non dixi esse constans aut necessarium. Tum quia ex vi vocabuli, praecipere seu praeceptum, licet ~mportet vim o'bligativam 1 non tamen ad mortale... ». 32
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